موشن گرافیک

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک طراحی گرافیکی استاتیک را گرفته و به آن حرکت می دهد . معمولاً بدون دنبال کردن روایتی خاص است. آیا می خواهید میله های موجود در نمودار شما برای برخی از خصوصیت های دیداری بالا برود؟ این موشن گرافیک است.

طراحی گرافیک حرکت یا موشن گرافیک یا گرافیک متحرک زیر مجموعه‌ای از طراحی گرافیک است که قوانین طراحی گرافیک را در یک محیط فیلم‌سازی یا یک محیط تولید تلویزیونی (یا دیگر وسایل دیداری در حال تحول موقت)، از طریق به کاربردن انیمیشن (جان بخشی) یا تکنیک‌های سینمایی، به کار می‌برد.

آیا می خواهید لوگوی وب سایت شما بچرخد؟ این موشن گرافیک است.

آیا می خواهید کاراکترها را زنده کنید تا یک افسانه کودکانه به زندگی برگردد؟ این در واقع موشن گرافیک نیست. این یک انیمیشن کاملاً متفاوت است.

تفاوت بین آن و انیمیشن در چیست؟

اگر می خواهید برای تجارت خود فیلم های متحرک بسازید ، احتمالاً از خودتان سؤال کرده اید: تفاوت بین موشن گرافیک و انیمیشن چیست؟

موشن گرافیک یک نوع انیمیشن است. در حالی که موشن گرافیک حرکت یا طراحی گرافیکی متحرک را توصیف می کند، انیمیشن اصطلاحی برای کل زمینه تصاویر در حال حرکت است، از جمله همه چیز از کارتون گرفته تا انیمیشن خمیری. گرافیک حرکتی بر روی جنبش دادن به عناصر طراحی گرافیکی تمرکز دارند ، اما تمایل دارند از جنبه داستان گویی کمتری نسبت به سایر انواع انیمیشن برخوردار باشند.

این اصطلاحات غالباً به طور قابل تعویض مورد استفاده قرار می گیرند و تمایز همیشه کاملاً نقطه مقابل هم نیست.

در این مقاله ، ما موشن گرافیک را تعریف خواهیم کرد و نحوه تفاوت آن با سایر سبک های انیمیشن را توضیح خواهیم داد. ما همچنین وقتی صحبت از  گرافیک حرکت و انیمیشن می کنیم، توضیح خواهیم داد که چه زمانی از این اصطلاح استفاده کنیم.

موشن گرافیک

نکات مهم

اینکه یک “داستانی” برای گفتن وجود داشته باشد یا نه ، یک عامل تعیین کننده مهم در تصمیم گیری درباره اینکه آیا با موشن گرافیک یا انیمیشن سروکار دارید می باشد. گرافیک متحرک، انیمیشنی معمولاً دارای اشکال ، اشیاء یا متن در حال حرکت است.

چرا به جای اینفوگرافیک) به نمایش داده‌ها با استفاده از چند نمودار و شکل در قالب یک تصویر گفته می‌شود( بسیار ارزانتر و ایستا ، زحمت ساخت موشن گرافیک را متحمل می شوید؟

موشن گرافیک می تواند ایده های پیچیده را به صورت بصری نشان دهد. درباره گرافیک حرکتی مانند یک کمک کننده تصویری فکر کنید. برخی از ایده ها (به ویژه بزرگ ، انتزاعی) را به سختی می توان با کلمات یا تصاویر ثابت توضیح داد. چند ثانیه از موشن گرافیک می تواند همه چیز را کاملاً پاک کند.

سبک بصری موشن گرافیک برای طیف گسترده ای از بینندگان جذاب است. کارتون ممکن است برای یک تجارت رسمی خیلی کودکانه باشد. اما گرافیک های متحرک می توانند از آن سبک زیبا و سرگرم کننده استفاده کنند و آن را در مباحث مربوط به بزرگسالان به کار گیرند. مهم نیست که در چه صنعتی کار می کنید ، ظاهر گرافیک حرکتی می تواند پیام شما را جذاب تر و سرگرم کننده تر کند.

موشن گرافیک

انیمیشن چیست؟

انیمیشن عبارت چتر وسیع تری است که گرافیک های حرکتی تحت آن قرار می گیرند. انیمیشن دارای قدمتی بیش از ۱۰۰ سال است.

هر تکنیکی که اشیاء استاتیک یا تصاویر را جابجا کند ، انیمیشن است – خواه کارتون دستی ، CGI(جلوه های ویژه بصری ایجاد شده با استفاده از نرم افزار رایانه) ، انیمه ، انیمیشن خمیری یا موشن گرافیک باشد. این دسته بندی ها منحصر به فرد نیستند. بیشتر گرافیک حرکتی ها با CGI انجام می شوند ، اما از لحاظ تئوری نیز می توانید از گرافیک حرکت دستی (توسط نقاشی) نیز استفاده کنید.

آنچه گرافیک متحرک را از سایر انواع انیمیشن جدا می کند (حداقل از نظر تیزرهای بازاریابی) محتوا است. گرافیک حرکتی معمولاً با تنظیم اشیاء انتزاعی ، متن و سایر عناصر طراحی گرافیکی در حال حرکت است. با آوردن نمودار ، طراحی اینفوگرافیک یا طراحی وب با استفاده از حرکات ، عموماً “انیمیشن” گفته می شود ، اما به طور خاص ، نوعی از انیمیشن است که به آن موشن گرافیک گفته می شود.

موشن گرافیک

بنابراین چه زمانی از اصطلاح انیمیشن در مقایسه با این سبک حرکتی استفاده می کنید؟

از انیمیشن برای داستان استفاده می شود. هرکسی که Film Pixar را می شناسد ، می داند که انیمیشن می تواند یک رسانه داستانی قدرتمند باشد. موشن گرافیک می تواند داده های آماری را به زندگی منتقل کند ، اما انیمیشن می تواند شخصیت ها را با روایت های عاطفی ، خلاقیت و بیان هنری به زندگی برگرداند.

انیمیشن گران تر است. گرافیک حرکتی ها معمولاً ساده تر تولید می شوند. این یک شکل انیمیشن کمتر پیچیده است. اما وقتی شروع به نگاه کردن به CGI نوری ، کارهای هنری دستی یا نقاشی شده و تکنیک های توقف حرکت می کنید ، انتظار دارید پول بیشتری سرمایه گذاری کنید.

موشن گرافیک

چه موقع از هر تکنیکی استفاده کنیم

این مخفی نیست که اینترنت فیلم ها را دوست دارد. مهم نیست که آیا شما موشن گرافیک یا سایر سبک های انیمیشن را انتخاب می کنید ، فیلم ها به طور کلی در توجه ، ترافیک و تبدیل، بازده بهتری دارند.

با این حال ، شما فقط هیچ ویدیویی نمی خواهید ، شما می خواهید ویدیویی که به بهترین وجه با اهداف تجاری و برند شما مطابقت داشته باشد. بنابراین ، آیا از موشن گرافیک یا انیمیشن استفاده می کنید؟

چه موقع از این حرکتی استفاده کنیم ؟

گرافیک های حرکت بهترین حالت برای ترسیم یا تأکید بر واقعیت ها و نشان دادن نکته ای است که می خواهید آن را بیان کنید. گرافیک حرکت هنگامی استفاده می شود که نیازی به روایت یا داستان پردازی نباشد.

فیلم های گرافیکی متحرک می توانند خدمات یا محصولات پیچیده شما را تجزیه کنند و آنها را به روشی به یاد ماندنی ارائه دهند. به یاد داشته باشید ، موشن گرافیک ها در هسته کمک های بصری خود هستند ، بنابراین آنها در آموزش ایده هایی که درک آن ها سخت می باشد از طریق تصویر برتری دارند.

موشن گرافیک موشن گرافیک

چه موقع از سایر تکنیک های انیمیشن استفاده کنیم

اگر می خواهید جنبه های عاطفی یک داستان را برجسته کنید ، روایتی تهیه کنید یا اگر نیاز دارید با مخاطب خود در سطح عاطفی ارتباط برقرار کنید ، به انواع دیگر انیمیشن رجوع کنید.

داستانها به برقراری ارتباط عمیق تر بین شما و مخاطب مورد نظر خود کمک می کنند و انواع دیگر انیمیشن برای ایجاد این نوع روایت ها مناسب تر هستند.

موشن گرافیک

بازاریابی در حرکت

وقتی ما در مورد موشن گرافیک ها و انواع دیگر انیمیشن ها صحبت می کنیم ، به یاد داشته باشید: بین اینها همپوشانی زیادی وجود دارد و گاهی اوقات جدا کردن آنها دشوار است. اما مهم نیست که از کدام نوع ویدیوی متحرک استفاده می کنید ، شما در راه جذاب تر کردن مطالب برای مخاطبان خود هستید.

 

اشتراک مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *