طراحی گرافیک

گرافیک

طراحی گرافیک از ترکیبات تصویری برای حل مشکلات و ارتباط ایده ها از طریق طراحی اسم ، تصاویر ، رنگ و فرم استفاده می کند. هیچ راهی برای انجام این کار وجود ندارد ، به همین دلیل چندین نوع طراحی گرافیک وجود دارد که هر کدام حوزه تخصصی خود را دارند.

گرافیک از واژهٔ یونانی graphikos است و به معنای آنچه است که مربوط می‌شود به طرح زدن و طراحی. تعریف دیگر از گرافیک هر کار یا شیوهٔ مربوط به کشیدن تصویر از روی یک چیز یا از انگاره آن است؛ و بنابراین همهٔ پدیده‌هایی را در بر می‌گیرد که ایجاد شده‌اند: به شکل یک نشانه، علامت، نقشه، طراحی، کشیدن از روی یک چیز و به ویژه طراحی خطی یک پدیده.

گرچه آنها اغلب با هم همپوشانی دارند ، هر نوع طراحی گرافیک نیاز به مجموعه خاصی از مهارت ها و تکنیک های طراحی دارد. بسیاری از طراحان در یک نوع واحد تخصص دارند. برخی دیگر روی مجموعه ای از انواع مشابه ، تمرکز دارند. اما از آنجا که صنعت به طور مداوم در حال تغییر است ، طراحان باید زبان آموزان سازگار و مادام العمر باشند تا بتوانند تخصص های خود را در سراسر حرفه خود تغییر دهند یا اضافه کنند.

توصیه هایی که باید قبل از طراحی گرافیک آنها را مطالعه کنید,خواه یک طراح مشتاق باشید یا به دنبال خدمات طراحی برای تجارت خود هستید ، درک هشت نوع از سبک های طراحی گرافیکی به شما در یافتن مهارت های مناسب برای شغل شما کمک می کند.

۱- طراحی هویت بصری

یک برند رابطه بین یک تجارت یا سازمان و مخاطبان آن است. یک هویت تجاری به این صورت است که سازمان با شخصیت ، لحن و ذات خود و همچنین خاطرات ، احساسات و تجربیات خود ارتباط برقرار می کند. طراحی گرافیکی هویت بصری دقیقاً به این صورت است: عناصر بصری هویت برند که به عنوان چهره یک برند عمل می کنند تا با خصوصیات نامشهود از طریق تصاویر ، شکل ها و رنگ ارتباط برقرار کنند.

طراحی گرافیک

طراحانی که در طراحی گرافیک هویت بصری تخصص دارند با ذینفعان برند همکاری می کنند تا قسمت هایی مانند طراحی لوگو ، تایپوگرافی ، پالت های رنگی و کتابخانه های تصویری که نمایانگر شخصیت یک برند است ، ایجاد کنند. علاوه بر کارتهای ویزیت استاندارد و ثابت شرکتها ، طراحان معمولاً مجموعه ای از دستورالعملهای برند بصری (راهنماهای سبک) را تهیه می کنند که بهترین شیوه ها را توصیف می کنند و نمونه هایی از مارک تجاری بصری را که در رسانه های مختلف اعمال می شود ارائه می دهند. این دستورالعمل ها به اطمینان از سازگاری برند در برنامه های آینده کمک می کنند.

طراحی

طراحی هویت بصری یکی از متداول ترین انواع طراحی است. طراحان گرافیک هویت بصری باید دانش کلی در مورد انواع طراحی گرافیکی داشته باشند تا عناصر طراحی مناسب در تمام رسانه های تصویری ایجاد شوند. آنها همچنین به ارتباطات عالی ، مهارتهای مفهومی و خلاقانه و اشتیاق به تحقیقات در صنایع ، سازمانها ، روندها و رقبا نیاز دارند.

۲- بازاریابی و تبلیغاتی

وقتی بیشتر افراد به طراحی گرافیک فکر می کنند ، در واقع به طرح هایی که برای بازاریابی و تبلیغات ایجاد شده اند فکر می کنند.

شرکت ها به اقدام بازاریابی موفقی وابسته هستند که از پروسه تصمیم گیری مخاطبان هدفشون بهره‌برداری کنند. بازاریابی عالی افراد را بر اساس خواسته ها ، نیازها ، آگاهی و رضایت خود از محصول ، خدمات یا مارک درگیر می کند. از آنجا که مردم همیشه محتوای بصری را جذاب تر می یابند ، طراحی گرافیک به سازمانها کمک می کند تا به صورت مؤثرتر تبلیغ و ارتباط برقرار کنند.

طراحان بازاریابی برای ایجاد سبک هایی برای استراتژی های بازاریابی با صاحبان شرکت ، مدیران یا متخصصان بازاریابی همکاری می کنند. آنها ممکن است به تنهایی یا به عنوان بخشی از یک تیم داخلی یا خلاق کار کنند. طراحان می توانند در نوع خاصی از رسانه ها (به عنوان مثال وسایل نقلیه یا تبلیغات مجله) تخصص یابند یا مجموعه وسیعی از وثیقه را برای چاپ ، دیجیتالی و فراتر از آن ایجاد کنند. در حالی که به طور سنتی چاپ محور است ، این نوع طراحی رشد کرده و سبک دیجیتالی بیشتری را شامل می شود ، به خصوص برای استفاده در بازاریابی محتوا و تبلیغات دیجیتال.

طراحی گرافیک

نمونه هایی از بازاریابی

کارت پستال و بروشور

مجله و تبلیغات روزنامه

پوسترها ، آگهی ها و بیلبوردها

اینفوگرافیک

بروشور (چاپی و دیجیتالی)

بسته بندی

نمایش علائم تجاری و نمایشگاه

الگوهای بازاریابی ایمیل

ارائه پاورپوینت

منوها

تبلیغات رسانه ای

تبلیغات بنر

تصاویر برای وب سایت ها و وبلاگ ها

بازاریابی

طراحان بازاریابی به مهارتهای عالی ارتباطی ، حل مسئله و مدیریت زمان نیاز دارند. علاوه بر اینکه در چندین برنامه طراحی گرافیکی ، چیدمان و نمایش نیز مهارت دارند ، باید با تولید برای محیط های چاپی و آنلاین نیز آشنا باشند. موقعیت های ورود به سطح در این زمینه راهی عالی برای طراحان جدید برای یادگیری فرایندها و کسب مهارت ها و تجربه های ارزشمند است.

۳- رابط کاربری

رابط کاربری(UI) نحوه تعامل کاربر با یک دستگاه یا برنامه است. طراحی رابط کاربری فرایند طراحی رابط ها برای استفاده آسان و تجربه ای کاربر پسند است.

UI شامل همه مواردی است که کاربر با آنها تعامل دارد – صفحه ، صفحه کلید و ماوس – اما در زمینه طراحی گرافیکی ، طراحی UI بر تجربه بصری کاربر و طراحی عناصر گرافیکی روی صفحه مانند دکمه ها ، منوها ، میکرو معاملات و موارد دیگر تمرکز دارد.
این یک طراح UI است که تعادل زیبایی شناسی را با کارایی فنی تعادل برقرار کند.

طراحی گرافیک تبلیغاتی

طراحان UI در برنامه های رومیزی ، برنامه های تلفن همراه ، برنامه های وب و بازی ها تخصص دارند. آنها از نزدیک با طراحان UX (تجربه کاربری) (که تعیین می کنند برنامه چگونه کار می کند) و توسعه دهندگان UI  (که برای ایجاد کار کد می نویسند) همکاری نزدیکی دارند.

نمونه هایی از رابط کاربر

طراحی صفحه وب

طراحی قالب (WordPress ، Shopify و غیره)

رابط بازی

طراحی اپلیکیشن

طراحی گرافیک رابط کاربری

طراحان UI باید از بازیکنان تیمی باشند که هم از مهارت جدی در طراحی گرافیک برخوردار باشند و هم درک کاملی از اصول UI / UX ، طراحی پاسخگو و توسعه وب. آنها علاوه بر برنامه های گرافیکی ، به زبان های برنامه نویسی مانند HTML ، CSS و JavaScript نیز نیاز دارند.

۴-کتاب و مجله

انتشارات قطعات طولانی هستند که از طریق توزیع عمومی با مخاطب ارتباط برقرار می کنند. آنها به طور سنتی یک رسانه چاپی بوده اند. طراحی انتشارات یک نوع کلاسیک از طراحی است – به کتاب ها ، روزنامه ها ، مجلات و کاتالوگ ها فکر کنید. با این حال ، اخیراً افزایش قابل توجهی در انتشارات دیجیتال مشاهده شده است.

گرافیک انتشار

طراحان گرافیک که در نشریات تخصص دارند با ویراستاران و ناشران کار می کنند تا طرح هایی با دقت چاپی و آثار هنری همراه داشته باشند که شامل عکاسی ، گرافیک و طراحی کاراکتر می شود. طراحان نشر ممکن است به عنوان اعضای آزاد ، به عنوان اعضای آژانس خلاق یا در داخل به عنوان بخشی از یک شرکت نشر فعالیت کنند.

نمونه هایی از مجلات

کتابها

روزنامه ها

خبرنامه

راهنماها

گزارش های سالانه

مجلات

کاتالوگ ها

طراحان انتشار باید دارای مهارت های ارتباطی ، چیدمان و سازمانی عالی باشند. علاوه بر تخصص در زمینه طراحی گرافیک ، آنها باید مدیریت رنگ ، چاپ و نشر دیجیتال را درک کنند.

۵-بسته بندی

بیشتر محصولات برای محافظت و آماده سازی آنها برای ذخیره سازی ، توزیع و فروش به نوعی بسته بندی نیاز دارند. اما طراحی بسته بندی همچنین می تواند به طور مستقیم با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کند ، که این امر به ابزاری بسیار ارزشمند برای بازاریابی تبدیل می شود. هر جعبه ، بطری و کیف ، هر قوطی ، ظروف یا قوطی شانس فرصتی برای روایت داستان یک برند است.

طراحان بسته بندی ، مفاهیمی را ایجاد می کنند ، میکاپ ها را توسعه داده و پرونده های آماده چاپ را برای یک محصول ایجاد می کنند. این امر نیاز به دانش تخصصی در مورد فرآیندهای چاپی و درک جدی در مورد طراحی و ساخت صنعتی دارد. از آنجا که طراحی بسته بندی بسیاری از رشته ها را لمس می کند ، غیر معمول نیست که طراحان بتوانند دارایی دیگری را برای محصولی مانند عکاسی ، تصاویر و هویت بصری ایجاد کنند.

طراحی بسته بندی

طراحان بسته بندی ممکن است یک تجارت کلی باشند یا در نوع خاصی از بسته بندی (مانند برچسب یا قوطی نوشیدنی) یا صنعت خاصی (مانند مواد غذایی یا اسباب بازی های کودکان) تخصص داشته باشند. کار آنها علاوه بر دانش قوی در مورد طراحی چاپی و صنعتی ، به مهارت های مفهومی و حل مسئله نیز نیاز دارد. آنها باید انعطاف پذیر باشند تا خواسته های مشتریان ، بازاریابان و تولید کنندگان را برآورده کنند و از روندهای فعلی آگاه باشند.

۶-موشن گرافیک

به بیان ساده تر ، طراح های متحرک گرافیکی هستند که در حال حرکت هستند. این می تواند شامل انیمیشن ، صدا ، تایپوگرافی ، تصاویر ، فیلم و سایر جلوه هایی باشد که در رسانه های آنلاین ، تلویزیون و فیلم استفاده می شود. محبوبیت این رسانه در سالهای اخیر با پیشرفت فناوری و پادشاهی محتوای ویدیوها ، بسیار زیاد شد.

موشن گرافیک” یک ویژگی کمی جدید برای طراحان است. به طور رسمی برای تلویزیون و فیلم محفوظ است ، پیشرفت های فناوری باعث کاهش زمان و هزینه تولید شده و باعث می شود فرم هنری در دسترس و مقرون به صرفه تر باشد. اکنون ، گرافیک های حرکت یکی از جدیدترین انواع طراحی است و می توان در تمام سیستم عامل های دیجیتال یافت ، که انواع و اقسام مناطق و فرصت های جدید را ایجاد کرده است.

نمونه هایی از موشن گرافیک

دنباله عنوان و اعتبارات پایان

آگهی ها

آرم استیشن

تیزر

ارائه ها

فیلم های تبلیغاتی

فیلم های آموزشی

وب سایتها

برنامه ها

بازی های ویدیویی

GIF

طراحان موشن گرافیک با توسعه استوری بورد شروع می شوند و سپس مفاهیم خود را با انیمیشن ، فیلم و هنر سنتی به زندگی می رسانند. بسته به صنعت ، دانش قوی در مورد بازاریابی ، برنامه نویسی و  طراحی سه بعدی محصولات می تواند سبک مشخصی باشد.

۷-محیطی

طراحی گرافیکی محیطی بطور بصری افراد را به مکان هایی متصل می کند تا با ایجاد فضاهایی به یادماندنی ، جالب ، آموزنده یا آسان تر حرکت ، فضایی را به یاد بیاورند. طراحی محیطی یک نوع گسترده از طراحی است ، در اینجا چند مثال آورده شده است:

نمونه هایی از محیطی

علائم

نقاشی دیواری

نمایشگاه های موزه

مارک تجاری

ناوبری حمل و نقل عمومی

فضای داخلی فروشگاه های خرده فروشی

مارک استادیوم

فضاهای رویداد و کنفرانس

مسیریابی نوع خاصی از طراحی گرافیکی محیطی است که از علائم استراتژیک ، نقاط دیدنی و نشانه های بصری تشکیل شده است که به افراد کمک می کند تا بفهمند کجا هستند و کجا نیاز دارند که بروند.بنابرین می توانند بدون سردرگمی به آنجا برسند.

طراحی محیطی

طراحی گرافیک محیطی یک عمل چند رشته ای است که ادغام گرافیک ، معماری ، داخلی ، چشم انداز و طراحی صنعتی است. طراحان برای برنامه ریزی و اجرای طرح های خود در هر تعداد از این زمینه ها با افراد همکاری می کنند. به همین دلیل ، طراحان معمولاً در طراحی گرافیک و معماری دارای آموزش و تجربه هستند. آنها باید با مفاهیم طراحی صنعتی آشنا باشند و بتوانند نقشه های معماری را بخوانند و ترسیم کنند.

گرافیک محیطی

به طور سنتی ، طراحی گرافیکی محیط زیست قطعات چاپی استاتیک تولید کرده است ، اما نمایشگرهای تعاملی دیجیتال همچنان به عنوان ابزاری برای ایجاد یک تجربه جذاب تر ، محبوبیت خود را افزایش می دهند.

۸- هنر و تصویرگری

گرافیک و تصاویر گرافیکی اغلب همانند طراحی گرافیک دیده می شوند ، اما هر یک از آنها بسیار متفاوت هستند. طراحان برای برقراری ارتباط و حل مشکلات ، آهنگسازی می سازند ، گرافیست ها و تصویرگران آثار هنری اصلی را خلق می کنند. هنر آنها اشکال مختلفی دارد ، از هنر زیبا تا دکوراسیون گرفته تا تصاویر داستانی.

حتی اگر هنر و تصویر گرافیکی از لحاظ فنی نوع طراحی گرافیکی نیستند ، آنقدر برای استفاده تجاری در چارچوب طراحی گرافیک ایجاد شده است که بدون دیگران نمی توانید درباره آن صحبت کنید.

طراحی گرافیک هنر

نمونه هایی از هنر و تصویرگری

طراحی تی شرت

الگوهای گرافیکی برای منسوجات

نقاشی متحرک

تصاویر 

رمان های گرافیکی

بازی های ویدیویی

وب سایتها

کتاب های طنز

آلبوم هنر

جلد کتاب

کتاب های تصویری

اینفوگرافیک

تصویر فنی

هنر مفهومی

طراحی گرافیک تصویرگری

گرافیست ها از هر ترکیبی از رسانه ها و تکنیک ها برای ایجاد کار خود به عنوان همکاری با نویسندگان ، ویراستاران ، مدیران ، بازاریابان و مدیران هنری در انواع طراحی گرافیکی استفاده می کنند. آنها غالباً در هنرهای زیبا ، انیمیشن یا معماری پایه و اساس دارند. مهارت ها و برنامه های همپوشانی باعث می شود طراحان گرافیک را پیدا کنید که به عنوان گرافیست و تصویرگر نیز فعالیت می کنند (و بالعکس).

گرافیک تصویر گری

از انواع زمینه ها برای کار استفاده کنید

طراحی گرافیک زمینه ای رو به رشد است و تقاضا برای طراحان متخصص و ماهر رو به افزایش است. هنگامی که به دنبال شخص مناسب برای انجام کار طراحی هستید ، دانستن انواع مختلف طراحی گرافیکی به شما در شناسایی متخصص مورد نیاز کمک می کند.

 

اشتراک مطلب