طراحی کاور موزیک

نمونه کارهای طراحی کاور موزیک

نحوه طراحی جلد آلبوم (کاور موزیک) : راهنمای نهایی

گفته میشود هرگز کتاب را با جلد آن داوری نکنید ، و در حالی که ما می خواهیم فکر کنیم که آلبوم ها هم همینطور است و این موسیقی داخل آن است که بررسی می شود – برای جلد(کاور) آلبوم های خوب طراحی شده ، حرفی برای گفتن وجود دارد. این شانس شماست که توجه شنوندگان جدید را به خود جلب کنید و تصویری از موسیقی درون جلد ارائه دهید. طراحی کاور موزیک عالی می تواند شنوندگان را ترغیب کند تا درباره شما اطلاعات بیشتری کسب کنند .  و یک لایه کاملاً جدید از هنر را به کارهای خود اضافه کنید.

کاور موزیک کاری هنری است که به صورت تصویرسازی یا عکس روی جلد محصولی منتشرشده مانند کتاب (اغلب بر روکش جلد)، مجله، روزنامه، کتاب کمیک، بازی ویدئویی، دی‌وی‌دی، سی‌دی، نوار ویدیویی یا آلبوم موسیقی قرار می‌گیرد. این تصویر به قصد تجاری ساخته می‌شود تا محصولی که روی آن نمایش داده می‌شود را تبلیغ کند. بااین‌حال گاه کارکرد زیباشناختی نیز دارد و می‌تواند از نظر هنری با محصول مرتبط باشد. مانند طرحی که از سوی خالق محصول تولید شود.

اگرچه داشتن یک طرح جلد آلبوم ارجینال و پر معنی و رسا مهم است ، این روند لازم نیست که ترسناک به نظر برسد. ما یک راهنمای جامع برای طراحی کاور آلبوم شما را از مراحل اولیه تفکر و ایده پردازی تا یافتن سبک طراحی که همگام با موسیقی شما باشد را جمع آوری کرده ایم.

 

طراحی کاور موزیک

 

فهرست

قبل از اینکه فرآیند طراحی خود را شروع کنید

-در جستجوی هویت باشید

-الهام بگیرید

اجزای اصلی طراحی کاور شما

-رنگ

-تایپوگرافی

-تصاویر و سبک

-جزئیات را فراموش نکنید

-بزرگ فکر کنید …

پیدا کردن طراح / هنرمند مناسب

 

طراحی کاور موزیک

طراحی کاور موزیک

قبل از اینکه فرآیند طراحی خود را شروع کنید

 

ممکن است شما وسوسه شوید که بلافاصله طراحی خود را برای کاور آلبوم خود شروع کنید ، اما اولین قدم در هر فرآیند طراحی همیشه باید این باشد که چند قدم از طرح کامل دور شوید.. به جای راه اندازی ایده های مناسب برای کاور خود ، ابتدا بر روی جستجوی هویت کمی تمرکز کنید – بعداً وقتی که به تفکر برای طراحی می پردازید ، به شما کمک می کند.

 

در جستجوی هویت باشید

  1. شما کی هستید؟

شما می توانید به هویت وجودی که دوست دارید برسید ، اما واقعاً روی کسی که هستید به عنوان یک هنرمند ، گروه ، موسیقی و غیره متمرکز شوید و اینکه خودتان را چگونه تعریف می کنید؟

  1. مخاطب شما کیست؟

قبل از گفتن پاسخ “هر کسی میتونه باشه” ، کمی عمیق تر درباره این موضوع فکر کنید. با آهنگهای خود سعی در دستیابی به چه مخاطبی دارید؟ چه کسانی هستند که در ردیف اول نمایش شما ایستاده اند؟ اگرچه رسیدن به همه افراد با موسیقی شما یک هدف عالی است ، اما احتمالاً مخاطبان کمی محدود تری دارید. فهمیدن این که چه کسی مخاطب شما است می تواند به شما در طراحی آلبوم خود برای جلب منافع آنها کمک کند.

طراحی کاور موزیک

  1. می خواهید شنوندگان هنگام شنیدن موسیقی شما چه احساس کنند؟

موسیقی می تواند گاهی احساس ناملموس باشد- چگونه می توانید آن را با کلمات توصیف کنید؟ اما هر وقت کسی موسیقی بسازد ، تصور می کند که چگونه مردم می خواهند به آن واکنش نشان دهند. وقتی آلبوم شما را می شنوند ، درباره احساسی که می خواهید شنوندگان داشته باشند ، فکر کنید.

 

  1. سخنرانی آسانسوری برای موزیک شما : کلمات کلیدی کدام هستند؟

سخنرانی آسانسوری (سخنرانی آسانسوری انگلیسی: Elevator pitch‎) یا معرفی آسانسوری یا معرفی سریع یا ارائه آسانسوری نمای کلی از یک ایده، محصول، سرویس، پروژه، یا راه حل بهتری برای یک مسئله است و فقط برای شروع یک گفتگو طراحی می‌شود) برای یک گروه یا هنرمند به همان اندازه که برای بنیانگذار یک شرکت مهم می باشد بسیار مهم است – شما باید بتوانید به طور خلاصه آنچه را که انجام می دهید توصیف کنید. بنابراین ، ۳۰ ثانیه فرصت دارید که موسیقی خود را توصیف کنید ، چه چیزی را برای آنها می گویید؟

 

یادداشت کنید

از جلسه شناسایی هویت یادداشت برداری کنید. کلماتی را که بیشترین معنی را برای شما دارند بنویسید به طوری که وقتی به عناصر طراحی فکر می کنید ،  شما پیش از آنچه را که می خواهید انجام دهید حس خوبی خواهید داشت. در نهایت ، جلد آلبوم شما راهی است برای بیان هویت گروه شما – دقیقاً مثل ارتباط بین شما و موزیک تان- بنابراین باید مطابق با موزیک شما باشد.

-الهام بگیرید

طراحی کاور موزیک

شما به عنوان یک موزیسین می دانید که الهام از اهمیت زیادی برخوردار است. موسیقی فقط از هیچ چیز بروز نمی کند؛ وقتی نوشتن آهنگ را شروع میکنید باید از جایی به سمت شما کشیده شود ، ممکن است از یک رویداد ، یک قطعه هنری ، یک تصویر ، صدا ، یک احساس و غیره الهام بگیرید. می توانید در مورد طراحی جلد آلبوم خود به روشی مشابه فکر کنید – چه چیزی الهام بخش این نمایش تصویری است ؟ شاید شما به همان الهام بخش هایی که در نوشتن آهنگ شما تاثیر داشتند فکر کنید ، به طور مؤثر آن الهام موسیقیایی خود را به تصاویر ترجمه کنید.

علاوه بر اینکه به فکر الهام گرفتن از کارهای خودتان هستید ، همیشه فکر کردن در مورد اینکه چه کسانی را تحسین می کنید و از کارهایشان ایده می گیرید مفید است. چند جلد آلبوم نظر شما را جلب کرده است ؟ درباره آنها چه چیزی را دوست دارید؟ مطمئناً یادداشت برداری هایی کرده اید – همراه با یادداشت های هویت ، اینها به شما در روند طراحی خود کمک می کند.

اجزای اصلی طراحی کاور شما

برای هر جلد آلبوم عناصر مختلفی وجود دارد ، از رنگ ها و تصورات به کار رفته در جلوی کاور گرفته تا طراحی اسم و متن در قسمت پشتی ،که وارد کار می شوند. جدا کردن هر مؤلفه به شما کمک می کند تا قدم به قدم موارد را بجا آورید ، نه اینکه همه یک طرح را به یکدیگر غرق کنید.

طراحی کاور موزیک

-رنگ

انتخاب رنگ یک جنبه مهم برای همه طراحی ها است ، و در مورد جلد آلبوم ها نیز همین مسئله صادق است. حتی یک جلد آلبوم سیاه و سفید و یا سنگین و عمیق هم نشان دهنده یک تصمیم متفکرانه در مورد رنگ است: این نوع احساس متفاوتی را نسبت به یک پوشش پر جنب و جوش و چند رنگ ایجاد می کند ، درست است؟ با انتخاب رنگ های زیادی در طیف بینایی ، ما چند روش مختلف را برای شما ارائه می دهیم تا به شما کمک کنیم تا از چه رنگ هایی در طراحی خود استفاده کنید.

-روانشناسی رنگ

توضیح سریع این است که رنگ ها می توانند ما را به روشی خاص حس کنند. آنها پیوست های عاطفی دارند ، به همین دلیل شرکت ها اغلب از رنگ های خاص در آرم یا بسته بندی محصول استفاده می کنند. همین مورد را می توان در روی جلد های آلبوم نیز اعمال کرد ، زیرا به عنوان یک موزیسین ، شما می خواهید مخاطبان خود هنگام شنیدن موسیقی شما راه مشخصی را احساس کنند. جلد آلبوم – نمایشی بصری از موسیقی شما – به شما امکان می دهد این احساس را به روشی دیگر اعمال کنید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید شنوندگان هنگام گوش دادن به موسیقی شما احساس خوشبختی و سرزندگی کنند ، ممکن است بخواهید در طراحی جلد خود به رنگ زرد و نارنجی تکیه کنید. برای موسیقی های مطیع تر و ملایم تر ، رنگ های تیره تر ، به خصوص آبی تیره و خاکستری ، به تنظیم نوا در جلد آلبوم شما کمک می کند.

طراحی کاور موزیک طراحی کاور موزیکطراحی کاور موزیک

-طرح رنگی

اگر رنگی را که می خواهید در جلد آلبوم خود استفاده کنید مشخص کرده اید ، ممکن است بخواهید سراسر آن اینگونه باشد — اگر در آلبوم The White از گروه The Beatles(گروه انگلیسی راک / پاپ اهل لیورپول در دهه ۱۹۶۰) کار کرده است ، می تواند برای شما نیز کار کند. اما ممکن است به دنبال یک نگاه مینیمال و تک رنگ برای پوشش خود نباشید. خوشبختانه ، تئوری رنگ همچنین رنگهای مکمل را تمییز میدهد تا به شما در انتخاب رنگهای ثانویه و سوم کمک کند تا رنگ غالب و برتر خود را داشته باشید.

Monochromatic در اصل به معنای استفاده از همه یک رنگ است – اما می تواند یک رنگ در بسیاری از طیف های خود (با اختلاف جزئی) باشد تا ابعاد دیگری را ارائه دهد. احساس قریب به اتفاق پوشش تک رنگ از سادگی و مینیمالیسم است. می توان این گزینه را انتخاب کرد تا به حالت خاصی برسد ، یا می تواند به عنوان راهی برای هنرمند استفاده شود تا موسیقی برای خودش صحبت کند. این در نهایت می تواند یک انتخاب بسیار جسورانه باشد.

احتمالاً قبلاً چرخ رنگی(بر اساس رنگهای رنگین کمان تنظیم شده است) دیده اید ، که کلید اصلی انتخاب رنگ هایی است که با هم خوب کار می کنند. از نظر رنگهای مکمل ، قاعده این است که رنگ رو به روی چرخ کاملاً مکمل آن است – بنابراین اگر زرد انتخاب کرده اید ، بنفش به طور طبیعی مطابقت دارد. رنگ های مکمل بهترین ها را در یکدیگر به وجود آورده و می توانند تصویری پویا ایجاد کنند.

طراحی کاور موزیک طراحی کاور موزیک طراحی کاور موزیک

همچنین می توانید به سراغ رنگ های مشابه بروید – رنگ هایی که نزدیک به یکدیگر در چرخ هستند ، بنابراین آنها به طور طبیعی با هماهنگی کار می کنند. این به شما ابعاد بیشتری نسبت به رنگهای تک رنگ می بخشد ، اما هنوز هم می توانند تأثیر ترکیبی داشته باشند – ممکن است به اندازه رنگهای مکمل از یکدیگر برجسته نباشند.

 

گزینه دیگر انتخاب رنگ های سه گانه است که به طور موثر از سه بخش مساوی روی چرخ رنگ ترسیم می شود. اینها از رنگهای مشابه بیشتر تحریک کننده هستند .

علاوه بر کار با طرح های رنگی در بالا ، انتخاب دیگری که یک گروه یا یک هنرمند می تواند انجام دهد این است که به دنبال رنگ های بی موردِ بیشتر باشید. به جای اتخاذ رنگ هایی که با یکدیگر هماهنگ باشند ، می توانید از ترکیب های خشنی استفاده کنید تا نوع دیگری از احساس را به وجود آورید. این می تواند عدم انطباق ، رجوع به الهامات روانگردان را نشان دهد یا به سادگی بیننده را شوکه کند. در طراحی آلبوم Foes توسط JETARTS به رنگ های ناخوشایند نگاهی بیندازید – مطمئناً وقتی به آن نگاه می کنید احساس شوک بصری می کنید. البته ، شما می خواهید به سوالات مربوط به هویت خود برگردید و قبل از اتمام ترکیب رنگ های وحشی به آنچه می خواهید شنونده شما احساس کند فکر کنید.

طراحی کاور موزیک

-تایپوگرافی

طراحی کاور موزیک طراحی کاور موزیک طراحی کاور موزیک

درست مانند رنگ ها ، فونت هایی که برای جلد آلبوم خود انتخاب می کنید می توانند با شخصیت گروه شما ارتباط برقرار کنند. همچنین مهم است که در مورد مکانهای مختلفی که می خواهید تایپوگرافی کنید فکر کنید: عنوان آلبوم و نام گروه ، لیست آهنگ در پشت و حتی جلد داخلی که مجاور کاور آلبوم است.

فونت های  Serif(در قسمت‌های پایانی نقوش هر حرف یک کشیدگی کوچک قلم وجود دارد) old-standby )چیزی که فرد می تواند به آن اعتماد کند زیرا قبلاً از آن استفاده شده است) هستند. اینها را با سریف های خود نشان می دهد – پاهای کوچک در انتهای حروف. تصور می شود قلم های سریف جدی تر و سنتی تر هستند ، Times New Roman و Cambria نمونه های متداول هستند. فونت های سریف با موسیقی کلاسیک ، آکوستیک یا اپرا به خوبی جفت می شوند.

Sans serif fonts فونت هایی بدون سریف هستند ، به معنی فونت های بدون پاهای کوچک. در Helvetica و Arial معمولاً از قلمهای Sans serif استفاده می شوند. این قلم ها اغلب مدرن تر و روان تر از پیشینیان سریف خود محسوب می شوند. فونت های Serif Sans را می توان با انواع موسیقی استفاده کرد ، از جمله الکترونیکی و ایندی راک – این یک انتخاب همه کاره برای موسیقی مدرن است.

Script fonts فونت های روانی هستند که دست خط را تقلید می کنند. این موارد می تواند از بسیار سنتی و زینتی تا بازیگوش و حتی شلوغ باشد. سبک های مختلف فونت های اسکریپت به این معنی است که می توان از آنها برای استناد به احساسات مختلف استفاده کرد. از فونت های اسکریپت برای طیف گسترده ای از انواع موزیک استفاده می شود .فونت های شلوغ ممکن است در سبک موسیقی Alternative Rock استفاده شود ، جایی که ممکن است یک سبک امضای دقیق برای یک هنرمند تک معاصر استفاده شود.

طراحی کاور موزیک

همانطور که از نام آن پیداست ، display fonts فونت های تزئینی و به منظور نمایش هستند. به آنها همچنین فئنت های نو ظهور گفته می شوند و غالباً می توان آنها را روی جلد کتاب یا علائم کتاب یافت. مانند فونت های اسکریپت ، طیف وسیعی از سبک ها برای این نوع قلم وجود دارد. Gothic display fonts اغلب روی جلدهای آلبوم سبکheavy metal نمایش داده می شوند. bubbly display font می تواند برای آلبوم موسیقی کودکان استفاده شود.

از آنجا که باید از متن در مکانهای مختلف روی جلد آلبوم خود استفاده کنید ، می توانید از ترکیبی از سبک های فونت استفاده کنید. به عنوان مثال ، می توانید یک اسکریپت یا دیسپلی فونت برای عنوان آلبوم و نام گروه انتخاب کنید و یک قلم آسانتر برای خواندن لیست آهنگ و سایر اطلاعات مربوطه را انتخاب کنید. تایپوگرافی در جلوی جلد می تواند هنری تر از پشت باشد ، جایی که خوانایی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

-تصاویر و سبک

طراحی کاور موزیک طراحی کاور موزیک

بعد از رنگ و تایپوگرافی، جنبه ای مهم برای هر نوع طراحی جلد آلبوم است. موزیسین ها معمولاً از عکاسی از گروه یا هنرمند اصلی استفاده می کنند ، اما تقریباً همه چیز ممکن است ، از گرافیک انتزاعی گرفته تا نقاشی ها و کولاژ (در این روش مواد و چیزهای گوناگونی مانند تکه‌های روزنامه، کاغذهای رنگی، مقوا، پارچه، عکس، اشیای دورریختنی و جز اینها را بر روی یک سطح صاف مانند بوم، تخته یا مقوا می‌چسبانند تا یک ترکیب جدید به وجود آورند)

اگر می خواهید توجه شنونده بالقوه را به خود جلب کنید ، با استفاده از تصویری از صورت – همراه با انتخاب رنگ ها و فونت های مناسب – می توانید به عدم توجه به پوشش خود کمک کنید. چهره ها همچنین عباراتی را منقل می کنند ، که می تواند بر روحیه یا احساسات بیننده تأثیر بگذارد. این می تواند به احساساتی که می خواهید موسیقی شما در شنوندگان شما الهام ببخشد کمک کند.

و یک یادداشت مهم و قانونی: اگر تصمیم گرفتید از پوشش عکاسی یا آثار هنری برای پوشش خود استفاده کنید ، حتما از حقوق تصویری برخوردار باشید!

هر گرافیکی که در یک آلبوم استفاده می شود باید با خود آلبوم ارتباط برقرار کند ، بنابراین استفاده از آنها با تفکر مهم است. یک منظره آبرنگ نقاشی شده ممکن است به خوبی با یک آلبوم دلپذیر بی کلام ارتباط برقرار کند ، اما اگر آلبوم EDM (موسیقی رقص الکترونیک) باشد ، احتمالاً یک سیگنال مختلط برای بیننده ارسال می کند.. به همین ترتیب ، انتخاب نکردن گرافیک باید هدفمند باشد ، و اینگونه نیست که شما فقط نمی توانید به فکر چیزی برای پوشاندن جلد باشید.
مینیمالیسم همچنین می تواند در طراحی جلد آلبوم بیاناتی ایجاد کند. مینیمالیسم یک سبک طراحی آلبوم پیشرو و نو ظهور است ، بنابراین ایده خوبی است که سعی کنید به طریقی متفاوت از آن استفاده کنید – شاید شما یک کاور تمام سیاه را انتخاب کنید ، اما به جای استفاده از نوع سفید ، شما تصمیم به انتخاب یک رنگ آمیزی رنگی می گیرید.

طراحی کاور موزیک

سبک کلی جلد آلبوم شما ترکیبی از رنگ ، تصویر و تایپوگرافی است. این سه عنصر برای ایجاد جلوه مطلوب باید با هم هماهنگ عمل کنند. با مراجعه به سوالات هویتی و الهام بخش خود ، باید احساس کنید که طرح شما مطابق با آن تمرین است.

جزئیات را فراموش نکنید

طراحی کاور موزیک

  1. نام باند و آلبوم

لازم نیست متن عنوان یا آلبوم را در جلوی جلد آلبوم خود وارد کنید ، اما باید روی ستون باشد. گاهی اوقات نام آلبوم یا نام باند عنصر اصلی طراحی برای جلد است و در این حالت ، باید این اسم مشخص شود. اما دلیل در حال حاضر گرایش به ذکر نکردن نام در طراحی جلد وجود دارد ، زیرا مردم معمولاً از طریق سرویس های پخش جریانی گوش می دهند ، جایی که هنرمند ، عنوان و نام آلبوم در کنار تصویر کوچک جلد لیست شده اند. بنابراین اگر گرافیک مهم است ، می توانید با خارج کردن نام از تصویر ، فضای طراحی لازم را خالی کنید. این گزینه عالی برای انتشار آلبوم های دیجیتال است.

     ۲.تِرَک لیست

درپوش پشتی این آلبوم باید لیست آهنگ های آلبوم باشد. اگرچه تایپوگرافی در اینجا می تواند متفاوت از جلوی جلد باشد ، اما هنوز هم باید از نظر سبکی ارتباط برقرار کند و همزمان خواندن آن آسان باشد.

طراحی کاور موزیک

  1. مجوز و اطلاعات حقوقی

برای داشتن کلیه مجوزها و اطلاعات حقوقی حتماً در قسمت پشتی یا داخل آن فضایی قرار دهید.

  1. آسان در اینترنت

محلی را برای قرار دادن دسته های اجتماعی در هر نقطه روی جلد آلبوم خود در نظر بگیرید. در حالی که امروز به طور مرتب از توییتر ، اینستاگرام و فیسبوک استفاده می شود ، چه کسی می داند تمایلات اجتماعی غالب در ۵ ، ۱۰ یا حتی ۲۰ سال چه خواهد بود . با استفاده از دسته می توانید ناخواسته آلبوم شما را تاریخ کنید. اگر می خواهید URL گروه خود را درج کنید ، این کار را در پشت جلد یا liner note  انجام دهید.

     ۵.liner note

اگرچه از لحاظ فنی بخشی از جلد آلبوم نیست ، جلد داخلی باید با توجه به سبک جلد آلبوم طراحی شود – باید مانند یک طرح اضافی طراحی شود. شما می خواهید از فونت های مشابه برای متن آهنگ و اطلاعات گروه استفاده کنید و یک طرح رنگی را انتخاب کنید که با طرح کلی ارتباط برقرار کند.

-بزرگ فکر کنید …

طراحی کاور موزیک

طراحی جلد آلبوم در سال ۲۰۲۰ مانند سال ۱۹۸۰ نیست. شما باید هنگام بررسی طرح خود به چندین قالب فکر کنید. به عنوان مثال ، اگر وینیل(صفحه گرامافون) را منتشر می کنید ، شما باید به این فکر کنید که طراحی شما در این مورد چه اندازه خواهد بود ، و همچنین اندازه برای CD. شما همچنین باید در نظر بگیرید که چگونه کاور موزیکتان به عنوان تصویر کوچک ظاهر خواهد شد ، زیرا احتمالاً افراد آن را در iTunes ، Spotify ، Pandora و سایر سیستم عامل ها مشاهده خواهند کرد.

پیدا کردن طراح / هنرمند مناسب

با توجه به هویت گروه خود و همه نکات سبک لازم برای آلبوم خود ، آماده استخدام یک طراح هستید! یک طراح حرفه ای نه تنها در تصویر سازی و گرافیک فوق العاده توانا و با تجربه است ، بلکه تضمین می کند که ایده های شما به بهترین وجه زنده می شود. آنها می دانند چه چیزی ممکن است ، چه چیزی بهترین به نظر می رسد ، و آنها کارآمد و مؤثر هستند. اگرچه DIY(خودت انجام بده) جای خود را دارد- سرمایه گذاری در یک کاور با طراحی مناسب به شما اطمینان می دهد که بهترین محصول را ارائه می دهید.

ارتباطات هم برای شما و هم برای طراح آینده نگر بسیار مهم است ، بنابراین مهم است که اطمینان حاصل کنید که نیازهای خود را به طور دقیق انتقال می دهید. اگر آنچه را که به دنبال آن هستید بیان می کنید ، یک طراح حرفه ای می تواند آن را برای شما تحقق بخشد.

به نظر می رسد طراح شما بیشتر از دید شما به کارهای هنری تان علاقه دارد. اگرچه داشتن بازخورد هنری در مورد ایده های شما مفید است ، مهم است که اجازه ندهید پروژه شما از هسته اصلی موسیقی شما دور شود. در عوض ، شما باید در کنار هم کار کنید تا مطمئن شوید محصولی را که از آن راضی هستید ، ایجاد کرده اید.

اصالت مهم است. شما الهامات خود را با طراح خود به اشتراک می گذارید ، و همچنین می خواهید روی آن پایبند باشید. بنابراین ، برای پیشنهادات خود باز باشید و اطمینان حاصل کنید که طراح شما می تواند ضمن ایجاد چیزهای جدید و تازه ، از الهام گرفتن استفاده کند.

یک راه خوب برای به دست آوردن طرحی که از آن احساس خوبی دارید ، راه اندازی مسابقه طراحی است. این به شما امکان می دهد گزینه های مختلف طراحی را مشاهده کنید و بازخورد آنچه را برای شما ایجاد می کند ،به دست آورید.

طراحی کاور موزیک

نتیجه:

پس از اتمام طراحی جلد آلبوم ، آلبوم شما آماده تعجب طرفداران تان و جذب مخاطبان جدید است. در هر صورت اینکه شما فقط یک نسخه دیجیتال را پخش میکنید یا چاپ یک آلبوم وینیل را انجام می دهید ، کاور آلبوم شما به شما کمک می کند تا در جمع حاضر شوید.

 

اشتراک مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *