کارت ویزیت

نمونه کارهای طراحی کارت ویزیت 

راهنمای جامع طراحی کارت ویزیت

این چند ابزار تجاری بسیاری از نیازهای اصلی حرفه ای را برآورده می کند: تبلیغات ، شناخت برند ، دعوت به اقدام و البته اطلاعات تماس. با طراحی کارت ویزیت حرفه ای،می توان تاثیر زیادی بر مخاطبان گذاشت و رهگذران غریبه را به مشتریان همیشگی تبدیل کرد.

کارت ویزیت ,کارتی با اطلاعات کسب و کار فرد یا شرکت است که جهت معرفی رسمی شرکت یا فرد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به طور معمول در کارت ویزیت از نام و نام خانوادگی، نام شرکت و آرم شرکت به همراه نشانی و اطلاعات تماس استفاده می‌گردد.

طراحی کارت ویزیت

کارت ویزیت یک کارت کوچک ، چاپی و معمولاً با اندازه کارت اعتباری است که جزئیات کسب و کار شما مانند نام ، مشخصات مخاطب و نشان تجاری را در اختیار مشتری قرار می دهد. طراحی کارت ویزیت شما یک بخش اساسی از برند شما است و باید به عنوان یک طرح بصری در طراحی برند شما عمل کند.

در این راهنما ، ما به همه مواردی را که باید در مورد طراحی کارت ویزیت بدانید ، اشاره خواهیم کرد تا بتوانید دقیقاً آنچه را که می خواهید به طراح خود بگویید. کارتهای ویزیت قبل از هر چیز باید شخصی باشند ، بنابراین این راهنما توضیح می دهد که کدام گزینه های کارت برای شما مهمترین است.

اما قبل از اینکه وارد ۸ مرحله طراحی کارت ویزیت شویم ، بیایید قبل از شروع کار ، کمی در مورد آنچه شما نیاز دارید صحبت کنیم.

قبل از شروع …

کارت ویزیت

این که آیا شما یک فریلنسر شخصی ، بنیانگذار یک استارت آپ جوان یا بخشی از یک شرکت تأسیس شده هستید ، دو مؤلفه طراحی مهم وجود دارد که قبل از شروع فکر کردن به کارت های ویزیت ، به نهایی کردن آنها نیاز دارید:
آرم ها و طرح های رنگی دو گزینه مهم بصری برای برندسازی هستند. این عناصر نه تنها نقش مهمی در ایجاد کارت ویزیت شما خواهند داشت بلکه به نفوذ در چیدمان و هویت نیز کمک می کنند.

خودت را بشناس 

طراحی کارت ویزیت

یکی دیگر از فعالیت های اولیه است که باعث می شود بقیه مراحل طراحی کارت ویزیت روانتر اجرا شوند. شما باید بدانید که چگونه می خواهید ارتباط برقرار کنید. شما به عنوان یک فرد یا تجارت، از چه مارکی استفاده می کنید؟ شما می خواهید کارت ویزیت شما چه پیامی به مخاطب بدهد.

این هم موضوعی است که شایسته بحث خودش است ، بنابراین اگر می خواهید عمیق تر کار کنید . در نظر گرفتن چند دقیقه تأمل در مورد برند شخصی شما ، به رفع برخی سؤالات مربوط به طراحی کارت ویزیت کمک خواهد کرد ، خصوصاً در مورد نمایش شخصیت شما.

نحوه طراحی کارت ویزیت در ۸ مرحله

هنگامی که آرم ، طرح رنگی برند و ایده خوبی راجع به آنچه می خواهید کارت شما در مورد شما بیان کند،داشته باشید ، آماده هستید. فقط ۸ مرحله زیر را دنبال کنید تا تعیین کنید که کدام کارت ویزیت برای شما بهتر است.

۱. شکل مورد نظر خود را تعیین کنید

اگر قبلاً برای طراحی یک کارت ویزیت مستطیل سنتی تصمیم گرفته اید ، می توانید به مرحله دوم بروید. اگر می خواهید در مورد تمام گزینه های خود حتی استراتژی هایی را که کاملا خلاقانه و جدید هستند، بدانید ، خواندن خود را ادامه دهید.

هرچه تکنیک های چاپ پیشرفته تر و مقرون به صرفه تر می شوند ، متخصصان فضای بیشتری برای کشف اشکال جایگزین دارند. روش چاپ برش قالب به شما امکان می دهد هر شکلی را که می خواهید برش دهید و هنوز به صورت عمده چاپ کنید.

کارت ویزیت

در انتهای کار ، می توانید به سادگی گوشه و کنار را برای کارت ویزیت دوستانه تر برش دهید.

طراحی کارت ویزیت

اما اگر واقعاً می خواهید متمایز باشید ، می توانید از هر شکلی استفاده کنید: طلسم حیوانات ، نمای کلی کالاهایی که می فروشید ، یا شکلی کاملاً واقعی.

کارت ویزیت

حتی می توانید موضوع کارت ویزیت خود را با برش هوشمندانه بسازید. طراحی کارت ویزیت Cireson برای برجسته کردن تصویر کارمندان از شکل استفاده می کند و به آنها احساسی شخصیتی تر و صمیمی تر می بخشد.

استفاده از اشکال خلاق بستگی به پیامی دارد که می خواهید منتقل کنید. اشکال خاص باعث می شود شما سرگرم کننده تر به نظر برسید و به شما کمک کند تا سریعتر بر مخاطب تاثیر بگذارید، اما می تواند در موارد رسمی تر تأثیر منفی بگذارد. همچنین باید تدارکاتی را در نظر داشته باشید ، مانند نحوه قرار گرفتن کارت در یک کیف پول.

کارت ویزیت

شما ممکن است بخواهید بعد از نهایی کردن طرح خود در مرحله ۶. از گزینه برش مجدداً استفاده کنید. برای مثال ، برخی از شرکتها مانند STIR بالا دوست دارند بخش هایی از آرم خود را از بین ببرند.

۲. سایز مرد نظر خود را مشخص کنید

مرحله بعدی شما اندازه کارت است. این بیشتر به استاندارد کشور بستگی دارد ، بنابراین مورد خوبی برای شروع است. حتی اگر قصد رقابت دارید ، باید بدانید که دیگران چه می کنند تا بتوانید متفاوت باشید.

  • استاندارد آمریکای شمالی: ۳.۵ × ۲ اینچ. (۸۸.۹ × ۵۰.۸ میلی متر)
  • استاندارد اروپایی: ۲.۱۶۵ × ۳.۳۴۶ اینچ. (× ۸۵ میلی متر)
  • استاندارد اقیانوسیه: ۲.۱۶۵ × ۳.۵۴ اینچ (۵۵ ۹۰ ۹۰ میلی متر)

مهم نیست از اندازه ، شما همیشه می خواهید در هنگام طراحی سه عامل را در نظر بگیرید:

  • ناحیه Bleed : بیرونی ترین قسمت کارت احتمالاً حذف می شود.
  • خط تریم : خط هدف برای برش کارت.
  • خط ایمنی : هر چیزی خارج از این خط مشمول خطاهای برش است. اجازه ندهید عناصر اساسی مانند متن یا آرم ها خارج از این خط قرار گیرند.

کارت ویزیت

در حالی که این مناطق بسته به اندازه و چاپگر متفاوت هستند ، شرط ایمن قرار دادن خط تریم با فاصله ۰.۱۲۵ اینچ (۳ میلی متر) از لبه است. از آنجا ، خط ایمنی را  ۰.۱۲۵ اینچ (۳ میلی متر) از خط تریم تنظیم کنید. این مقدار ۰.۲۵۰ اینچ (۶ میلی متر) از لبه ناحیه Bleed تا داخل ناحیه ایمنی است.

۳. لوگو و موارد ضروری دیگر را اضافه کنید

اکنون شروع می کنیم به ترسیم عناصر بصری در طراحی کارت ویزیت شما ، اولین و مهمترین آنها لوگو می باشد. آرم شما باید در کارت ویزیت شما در مرکز طرح قرار بگیرد ، اگرچه شکوفایی های دیگر و گرافیک ثانویه نیز گاهی اوقات می توانند مفید باشند.

کارت ویزیت

فراموش نکنید که دو طرف در اختیار شماست. یک استراتژی اختصاص دادن یک طرف کارت ویزیت به طور انحصاری به لوگو است ، در حالی که طرف دیگر اطلاعات تماس شخص را نشان می دهد. با این وجود ، داشتن لوگو در هر دو طرف نیز خوب است ، بنابراین غالباً یک لوگو کوچکتر و غیرقابل استفاده را در کنار آن با اطلاعات تماس مشاهده می کنید.
در حالی که مینیمالیسم یک انتخاب محبوب برای کارت ویزیت است ، اگر فضای خالی برای شما مناسب نیست ، می توانید آن را با گرافیک های اضافی پر کنید.. حتی اگر لوگو شما ساده یا متن باشد ، هر تصویر مرتبط با همان اهداف ارائه می شود.

کارت ویزیت

گرافیک های اضافی برای نشان دادن هویت برند شما به خوبی عمل می کنند. بدون بیان صریح آن ، می توانید شخصیت تجاری خود یا نام تجاری خود را از طریق تصاویر ، از جمله رنگ ها بیان کنید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید صمیمی به نظر برسید ، یک کارتون زیبا و برخی از رنگ های روشن ترفند خوبی است.

کارت ویزیت

یکی دیگر از روندهای روزافزون محبوب ، القای علاقه و کنجکاوی با یک ترفند جذاب است. به طور معمول ، مارک ها از یک طرف تصویری بدون کلمه را با آدرس اینترنتی قرار می دهند و سپس توضیحات لازم (از جمله نام تجاری و نام کارمند) را در طرف دیگر ارائه می دهند.

۴- متن لازم را اضافه کنید

پیامی که کارت شما منتقل می کند، بستگی به شما دارد. فریلنسرهایی که در خانه کار می کنند ،ممکن است نیازی به آدرس پستی نداشته باشند ، در حالی که حرفه هایی که به صورت حضوری کار می کنند ،به آن احتیاج دارند.نکته این است که افراد مختلف از متن های مختلف روی کارت ویزیت خود استفاده می کنند.

بنابراین مرحله بعدی این است که شما تصمیم بگیرید که در کارت ویزیت خود چه بگنجانید. در زیر لیستی از گزینه های متداول وجود دارد ، بنابراین می توانید تصمیم بگیرید که کدام گزینه ها را اضافه و حذف کنید.

  • نام – هر کارت نیاز به یک نام دارد.
  • نام شرکت – یکی دیگر از موارد به جز مارک های شخصی که در این حالت به جای نام شخصی شما، نام شرکت شما قرار می گیرد.
  • عنوان شغلی – برای کارتهای سنتی ، عنوان شغلی خود را درج کنید. این همچنین به یادآوری اینکه شما چه کسی هستید ، چه کاری انجام می دهید و حتی ملاقات شما نیز کمک می کند.
  • شماره تلفن – حتی اگر تلفن روش ارتباطی مورد نظر شما نباشد ، برای برخی افراد هنوز هست.
  • ایمیل – یک اصل در محتوای کارت ویزیت. ایمیل یک هنجار جدید برای ارتباطات تجاری غیر فوری است ، تا حدی به دلیل اینکه اجازه می دهد اسناد را به عنوان پیوست ارسال کنید.
  • URL وب سایت – از جمله URL سایت شما یک دعوت غیر تهاجمی برای بازدید است.
  • رسانه های اجتماعی – اگر رسانه های اجتماعی به حوزه شما مرتبط هستند ، یا می خواهید کمی از شخصیت خود را نشان دهید ، لینک های رسانه های اجتماعی را درج کنید.
  • آدرس – برای جلب مشتری به محل کار یا محل کار شما لازم است.
  • کد QR – اگرچه مانند سالهای گذشته محبوب نیست ، اما کد QR هنوز یک میانبر مناسب برای انتقال داده های مورد نظر شماست.
  • شعار – یک شعار به هویت برند کمک می کند و کمی به شخصیتتان می افزاید.

کارت ویزیت

به یاد داشته باشید که کارت های ویزیت فقط اطلاعات ارائه نمی دهند بلکه آن را حفظ می کنند. ممکن است افراد از قبل شماره ، آدرس یا URL شما را بدانند ، اما در صورت فراموش کردن آنها، کارت خود را مفید نگه می دارند.

۵. تایپوگرافی خود را انتخاب کنید

کارت ویزیت

هنگامی که شما می دانید چه می خواهید بگویید ، می توانید ظاهر آن را انتخاب کنید. در حالی که تایپوگرافی همیشه مهم است ، به ویژه بدر مورد کارت ویزیت ها زیرا مجبورید متن را کاملاً خوانا ایجاد کنید و فقط فضای کمی برای کار با آن دارید. 

اندازه . برای حفظ خوانایی ، باید تمام متن های شما حداقل ۸ قطعه باشد. با این حال ، باید مهمترین عناصر شما (مانند نام شما) از هم متمایز شوند ، بنابراین اندازه متن مناسب را در نظر بگیرید. همچنین فضای خالی را در نظر بگیرید.نباید کارت خود را به هم ریخته نشان دهید ، بنابراین متن خود را به اندازه کافی کوچک بگذارید که فضای خالی کافی در اطراف هر عنصر وجود داشته باشد.

فونت . فونتی را انتخاب کنید که نمایانگر شخصیت مورد نظر شما باشد.سبک های زیادی در این زمینه وجود دارد که متناسب با برند خود می توانید انتخاب کنید.در زیر چند نمونه از سبک های مختلف آورده شده است.

کارت ویزیت

کارت ویزیت
کارت ویزیت
رنگ
. رنگ های متنی را انتخاب کنید که با رنگ پس زمینه کارت شما مطابقت داشته باشد ، این نیز باید یک رنگ برند باشد. رنگهای مشابه ممکن است با هم خوب به نظر برسند اما خواندن آن دشوار است ، بنابراین برای خوانایی بیشتر از تضادها استفاده کنید.
کارت ویزیت

قانون طلایی برای طراحی اسم اولویت قرار دادن خوانایی آن است. مهم نیست که فونت شما چقدر هنری باشد اگر کسی نتواند آنچه را که می گوید بخواند، به درد نمی خورد.

۶. موارد خاص را در نظر بگیرید

اکنون که به مرحله نهایی رسیده اید ، زمان آن رسیده است که چاپگرها را در نظر بگیرید – به ویژه از نظر آنچه می توانند ارائه دهند. برخی از چاپگرها جلوه های ویژه ای را ارائه می دهند که می تواند در ایجاد یک طرح ماندگار کمک کند. ببینید که آیا هر یک از این “جلوه های ویژه” می تواند به استراتژی طراحی کارت ویزیت شما سود برساند یا خیر.

برجسته سازی این تکنیک باعث ایجاد برجستگی های سه بعدی می شود و باعث می شود مناطق خاصی از بین بروند. مانند پوشش نقطه اشعه ماوراء بنفش ، شما می توانید از آن برای جلب توجه به جنبه های خاص کارت خود ، حتی کلمات، استفاده کنید.

حرف زدن چاپ نامه به جای اینکه کاغذ را جمع کند ، کاغذ را در حالی که جوهر می کنید پایین می آورد. نتیجه چیزی شبیه به حکاکی است ، معمولاً با جوهر مخصوص برای جلب توجه بیشتر. مخصوصا برای نامه ها بسیار مفید است ، و به کلمات شما گرانشی زیبا افزوده می شود.

تمبر فویل. اگر می خواهید طرحی براق و انعکاس دهنده ایجاد کنید،شما می توانید تمبر فویل را بر روی تصاویر یا حتی فقط بخش هایی از تصاویر اعمال کنید. اگر شما یک متن جذاب انتخاب کرده اید ، برای متن برجسته نیز کار می کند.

کارت ویزیت

پوشش  UV spot. بسیاری از کارت ها برای ایجاد یک بافت براق و صاف ،یک صفحه صیقلی دارند. روکش UV Spot همان است ، جز اینکه فقط در مناطق خاصی اعمال می شود. این بدان معناست که شما می توانید این کار فقط بر روی لوگو، گرافیک خاص یا حتی یک کلمه یا عبارت اعمال کنید. هنگامی که می خواهید بر مناطق خاصی تأکید کنید ، از آن استفاده کنید ، اما توجه داشته باشید که فقط بخشی از آن که صیقل است ، چگونه در ترکیب کلی تأثیر می گذارد.

۷. طراح را انتخاب کنید

کارت ویزیت

اگر واقعاً کارت ویزیت جذاب می خواهید ، ایده خوبی است که یک طراح حرفه ای پیدا کنید که بتواند کارت مناسبی را برای شما ایجاد کند. شما می توانید به دنبال یک طراح آزاد محلی باشید.حتماً نمونه کارهای آنها را بررسی کنید تا ببینید که آیا آنها مناسب برند شما هستند یا خیر.

پس از یافتن فرد مناسب ، سعی کنید با او ارتباط برقرار کنید که تجارت شما درمورد چه سبکی است و به دنبال چه سبکی و طرحی هستید ، تا طراح شما بتواند دید شما را به واقعیت تبدیل کند.

۸- طراحی خود را نهایی کنید

با وجود همه موارد لازم و پیش بینی دقیق در مورد انتخاب رنگ نهایی، می توانید طرح خود را مجددا ارزیابی کنید تا مطمئن شوید همه چیز درست و موثر اجرا شده است. ابتدا جریان بصری را بررسی کنید: چشمان شما هنگام نگاه داشتن کارت چگونه حرکت می کند. اول متوجه چه چیزی می شوید؟ یک جریان بصری خوب باید با لوگو، سپس نام ، و سپس اطلاعات ثانویه شروع شود و در صورت وجود به یک تصویر ثانویه ختم شود . شما همیشه می توانید با تغییر اندازه و مکان یک عنصر ، جریان های تصویری را تغییر داده و بهینه کنید.

شما همچنین باید تا آنجا که می توانید آشفتگی را از بین ببرید. آیا تمام اطلاعات لازم است؟ هر چه تعداد عناصر مورد استفاده کمتر باشد ، تأثیر بیشتری بر جای می گذارد.

دوبار بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که به هیچ وجه دچار مشکلات عادی نشده اید. آیا متن قابل خواندن است؟ آیا رنگ ها مناسب هستند؟ آیا عناصر خیلی نزدیک به لبه هستند؟

کارت ویزیت

فراموش نکنید که طراح شما محصول نهایی را به عنوان یک فایل وکتور و PDF مبتنی بر وکتور برای شما ارسال می کند. در صورت نیاز به تغییر اندازه ، می خواهید از تصاویر وکتور استفاده کنید و PDF توسط هر چاپگری قابل چاپ است.

تکنیک های پیشرفته

این هشت قدم تنها چیزی است که برای ایجاد کارت ویزیت کاملاً کاربردی نیاز دارید ، اما اگر موارد اضافی می خواهید ، این نکات پیشرفته تر را در نظر بگیرید:

با یک ایده هوشمندانه رقابت کنید. می توانید استراتژی های بیشتری به کار بگیرید.

کارت ویزیت

می تواند یک نمونه ی موضوعی باشد ، مانند کارت های آیفون Saleular یا پیچیده تر. مثلا:

  • جوهرهای معطرتکثیر و سه برابر شدن (دو برابر یا سه برابر کردن عرض کارت برای ضخیم تر شدن آن)
  • استفاده از مواد جایگزین (فلز ، پلاستیک و غیره)
  • کارت های تاشو
  • کارتهای شفاف

کارت ویزیت

از حاشیه گذاری خودداری کنید. ممکن است حاشیه به عنوان یک مورد زیباشناختی به نظر برسند که محتوای کارت شما را قاب کند- و از نظر تئوری نیز این طور است- اما حاشیه های کارت می توانند اشتباهات ریز در برش را بیشتر در معرض دید قرار دهند و در نتیجه ارزش کل طرح را پایین می آورد.

با به کارگیری رنگ های مشخص هزینه کمتری خرج کنید. بودجه کار را کم نکنید، فقط با استفاده از یک یا دو رنگ می توانید هزینه ها را کاهش دهید. هرچه رنگ های بیشتری اضافه کنید ، قیمت آن بیشتر می شود و یک طراح هوشمند می داند که چگونه یک یا دو رنگ را به همان اندازه خوب جلوه دهد.

کارت شما چیزی بیش از اطلاعات تماس شما است- نماینده شما و نام تجاری شما است.گوشه های کارت خود را برش ندهید . وقت کافی اختصاص دهید تا ایده ای منحصر به فرد ارائه دهید سپس با یک طراح حرفه ای صحبت کنید تا دید شما را به واقعیت تبدیل کند.

 

اشتراک مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *