طراحی های بسته بندی محصولات
ایده های طراحی بسته بندی محصولات
بسته بندی لایه ای از ارتباطات بین یک محصول و مشتری است. این به معنای عملی نگهداری و محافظت از محصول است ، اما همچنین باید محصول را در یک قفسه شلوغ یا یک فروشگاه اینترنتی مورد توجه قرار دهد. برای گذر از تمام گزینه های رقیب ، باید چیزی راجع به آنچه محصول را متفاوت می کند به ما بگوید. در این مقاله به بررسی ایده های طراحی بسته بندی محصولات می پردازیم. فرآورده ، به معنای «چیزی است که توسط نیروی انسانی یا تلاشی تولید شود»یا «نتیجهٔ یک عمل یا یک فرایند» را گویند.
در سالهای اخیر روند طراحی بسته بندی محصولات به سمت مینیمالیسم است که طرح های واضح و تمیز باعث سر و صدایی می شوند که همواره باعث توجه مشتریان به محصول است. اکنون شرایط سخت تر اقتصادی و افزایش رقابت منجر به استفاده مجدد از الگوها و تصاویر قوی تر برای ایجاد ارتباط عاطفی بیشتر با مشتری و ایستادگی در رقابت می شود. در اینجا ما هفت روند الگویی را در نظر می گیریم که در بسته بندی ها امسال به دنبال آن هستند.
۰۱. طبیعت
همه می خواهند در حال حاضر به عنوان دوست طبیعت دیده شوند و بسیاری از مارک ها به دنبال برقراری رابطه با طبیعت در طراحی بسته بندی محصولات خود هستند. در دنیای طراحی ، بسیاری از این موارد از طریق طراحی مسطح اتفاق می افتد ، مانند نمونه های دارلینگ کلمنتاین برای Teud’s Teas. اما طراحان از همه چیز استفاده می کنند ، از تصاویر گیاه شناسی گرفته تا اشکال جسورانه کاغذ دیواری کلاسیک و برگ موز.رنگ سبز و قهوه ای با رنگهای متنوع تر اما در عین حال خاکی به هم پیوسته اند.
انتظار می رود که شاهد بازگشت به الگوها و تصاویر دقیق تر نیز باشید. نمونه هایی از جمله ایده استودیوی Mamba برای قهوه La Selva بازگشت به سمت یک روند اینده دار را نشان می دهد. البته اگر یک محصول برای استفاده از مواد قابل بازیافت به صورت سبز و طبیعی عرضه می شود ،این نوع از طراحی بسته بندی محصولات به نفع آن است.
۰۲. اشکال هندسی
دومین مورد از ایده های طراحی بسته بندی محصولات مربوط به اشکال هندسی می باشد. هرچند که روند جدیدی به وجود نیامده ، اما استفاده از اشکال هندسی در طراحی بسته بندی همچنان در سال ۲۰۲۰ پرقدرت است. انتظار می رود این شکل ها را پررنگ تر نشان دهند و تا ابعاد بیشتری را در محصولات تک رنگ تیره تر به دست بیاورند تا بتوانند از این حالت نهایت استفاده را ببرند.
این امر می تواند با بزرگنمایی نزدیک بر روی خطوط ضخیم ، با تکرار کم الگو در بسته بندی ماکارونی های شیرین فرانسوی لادوره ، که با استفاده از برند سنتی خانه مد به رنگ سبز در نوارهای ضخیم نشان داده میشود ،باعث میشود به کارون ادای احترام کنید. در مقابل ، استفاده از خطوط بسیار ریز به رنگ سیاه و سفید می تواند به آرت دکو برسد که یک انرژی خام و زیبایی شناختی ارگانیک تر را در بسته بندی ایجاد شده توسط One Darnley Road برای شرکت صابون لندنزرز منتقل می کند.
۰۳. بافت

۰۴. الگوهای فلزی و هولوگرافی

مهر و موم فویل بر روی بسته بندی چای گرینفیلد طراحی شده توسط آلیس مکارووا ظاهری تازه ایجاد کرد. تمبرهای برجسته شده با لاک دوقلو مات و براق با نور و سایه برای ترغیب مشتری استفاده شده است.

با وجود رقابت بسیار زیاد در بین تولید کنندگان ، استفاده از لیزر فویل هولوگرافی برای ایجاد الگوهای انتزاعی ماه که محصول سطح ناهموار ماه را نشان می دهد ، باعث می شود محصول K11 به عنوان یک گزینه لوکس با نسخه محدود ظاهر شود و مانند یک اثر هنری باشد. الگوهای هولوگرافی حتی برای ساده ترین محصولات استفاده می شود. در استرالیا ، Hungry Jacks (برگر کینگ) از بسته بندی هولوگرافی برای سیب زمینی سرخ کرده استفاده کرده که سفارش سیب زمینی سرخ کرده را بسیار بالا برده.
۰۵. تار بودن بسته بندی
فارغ التحصیلان بدون اطلاعات زیاد در مورد طراحی بسته بندی ، علاقه و دید پویایی را ارائه می دهند. چیزی که عضوی از روند رشد است ،استفاده از الگوهای مبهم برای برانگیختن روحیه یا احساس است. قوطی های Kin ، طیف وسیعی از نوشیدنی های غیر الکلی که از نوتروپیک های سازگار با گیاهان تهیه شده اند ، از پیش زمینه های مضراب گرم استفاده می کنند تا ادعای محصولات را تکرار کنند که صبح روز بعد احساس سرخوشی ایجاد می کنند.

برچسب های اینگرید پیکانیول برای شراب Viamic Jaume Jordà در ابتدا مانند الگوهای انتزاعی تار به نظر می رسند اما به گونه ای طراحی شده اند که شبیه تصاویر اینستاگرام باشد. حس اسرارامیزی در این بطری ها نظر گرفته شده است تا ما را به جداسازی از دنیای آنلاین و زندگی در دنیای دعوت کند. تصاویر به طرز چشمگیری انتزاعی هستند و هویت کاملاً مشخصی از برند را ایجاد می کنند.
۰۶. Maximalist design


برچسب ویسکی Forager’s Keep که توسط Greg Coulton طراحی شده است از نقوش برگهای زینتی استفاده می کند تا یک حس جادویی تقریباً از جنس پری را برای سرگرمی به محصول ببخشد.
۰۷. طرح بندی منظم
با وجود بازگشت الگوهای دقیق ، هنوز هم می توان گفت برای روند پیشرفتی که در سالهای اخیر با چیدمانهای مرتب دیده می شود ، یک سبک تقریباً مناسب را بر این الگو می توان نام نهاد. آنچه اکنون می بینیم این است که مینیمالیسم به سبک آپتچری با رنگ و الگوی روشن تر ترکیب می شود تا چیزی را تولید کند که هنوز هم بسیار تمیز اما کمرنگ است.سبک “minimalism plus” به سادگی و مرتب بودن طراحی های مینیمالیستی مشهور است.