۱۰ نکته اساسی در طراحی بروشور حرفه ای

اگر به دنبال طراحی بروشور حرفه ای برای تجارت یا شغل خود هستید ، در اینجا ۱۰ نکته وجود دارد که به شما کمک می کنند تا این کار را به سرعت و به آسانی انجام دهید.
اگر شما یک شرکت نوپا را اداره می کنید ، احتمالاً هزینه و زمان کمی دراختیار دارید.اگرچه ممکن است برخی از اولویت های اصلی شما طراحی لیفلت ، چاپ بروشور و بازاریابی ، باشند ، اما شما به راحتی میتوانید این کارها را در انتهای لیست فعالیت های خود قرار دهید.

نکته ۱: حتی الامکان مختصر باشد.

بیایید این مسئله را بررسی کنیم – اگر شما یک شرکت نوپا هستید ، پول زیاد یا زمان کافی برای طراحی بروشور حرفه ای ، براق و باریک ۷۲ صفحه ای ندارید. و مشتری های شما نیز افرادی با مشغله های فراوان هستند. بنابراین تعداد مناسب برای صفحات بروشور بین ۸ تا ۱۲ میباشد.

نکته ۲: برنامه ریزی کنید.

 

طراحی بروشور حرفه ای و تخصصی

قبل از شروع ، برنامه ریزی برای کارهایی که روی بروشور میخواهید انجام دهید بسیار ضروری است. برای چه هدفی؟ برای اطلاع مردم از خدمات خود؟ برای افزایش آگاهی از برند؟ برای نمایش محصولات خود؟ برای برقراری ارتباط با یک سرویس خاص که شما آن را ارائه می دهید؟
هدف خود را یادداشت کنید و اطمینان حاصل کنید که فقط موارد مرتبط با آن را برای طراحی بروشور حرفه ای در نظر گرفته اید. اگر وقت بیشتری دارید می توانید یک بروشور طولانی تر و دقیق تر تهیه کنید.

نکته ۳: یک ساختار واضح و مشخص داشته باشید.

اگر بروشور شما شامل هشت صفحه باشد. یک صفحه جلوی جلد خواهد بود ، بنابراین شما هفت صفحه دیگر (اگر نیاز به صفحه پشتی نیز دارید) در اختیار دارید که در آن می توانید استارتاپ خود را معرفی کرده و وسایل خود را بفروشید. یادداشتهایی را که در طراحی بروشور حرفه ای خود می خواهید درج کنید بر روی صفحه ، دیوار و یا میز مجددا تنظیم کنید تا زمانی که ساختار مورد نظر خود را بیابید. صفحات شما شامل موارد زیر است:
درباره ما
خدمات ما
محصولات ما
تفاوت ما با دیگران
قیمت ها
آمار و ارقام
تحقیقات بازاری
تصاویر بزرگ و کامل
فراخوانی برای اقدام
اطلاعات تماس و شبکه های اجتماعی
پیوند به وب سایت خود از طریق URL و کد QR
به این فکر کنید که هر مورد چقدر فضا لازم دارد و هر چیزی را که ارزش آنچنانی ندارد حذف کنید.

نکته ۴: نام تجاری خود را حفظ کنید

کلماتی که شما در طراحی بروشور استفاده می کنید ، باید بتواند تصور مردم از شرکت شما را ارتقا دهد و درباره فلسفه و چشم انداز آن توضیحاتی را ارائه دهد. تصاویر ، رنگ ها و حروف چاپی که انتخاب می کنید باید با مارک تجاری متناسب باشند و در طول بروشور ثابت بمانند.
خوشبختانه ، اگر آرم خود را طراحی کردید ، رنگ شرکت خود را انتخاب کردید و وب سایت خود را ایجاد کرده اید ، بخش عمده ای از کارها را انجام داده اید. اگر نسخه های چاپی و اینترنتی تبلیغات شرکت شما با هم مرتبط هستند به این معنی است که یک تجارت منسجم را راه اندازی کرده اید.

نکته ۵:از یک طرح تمیز استفاده کنید

بدیهی است که همه شرکت ها متفاوت هستند ، اما برای این که بدانیم آیا استارتاپ شما به دنبال رویکرد واضح یا تکنیکال است یا نه ، به یک طراحی بروشور تازه و تمیز نیاز دارید.

طراحی بروشور حرفه ای
در اطراف متن از فضای سفید (یا آبی ، یا نارنجی …) زیادی استفاده کنید ، مطمئن شوید که عنوان های شما واضحند و متن اصلی شما به راحتی قابل خواندن است. با دادن اطلاعات بصری بیش از حد به مخاطبان خود در هر صفحه ، زیاده روی نکنید.

نکته ۶: از اطلاعات دقیق و صحیح استفاده کنید

این مورد نیازی به گفتن ندارد ، اما باید در نظر داشت که اشتباهات املایی و گرامری یا تناقض (مانند هجی های مختلف یک کلمه در گویش های متفاوت) می تواند یک بروشور عالی را خراب کند و شرکت شما را غیر حرفه ای جلوه دهد. از این گذشته ، اگر در چاپ بروشور خود اشتباه کرده اید ، ممکن است در پروژه های مشتری نیز اشتباه کنید. پس متن خود را قبل از ارائه به مشتری بارها و بارها بررسی کنید .

نکته ۷: از دلایل قانع کننده استفاده کنید

نوشته های شما باید مختصر باشد ، بنابراین از توضیحات طولانی خودداری کنید. پاراگراف اول متن شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است – اگر به اندازه کافی جالب باشد ، خوانندگان مجبور به خواندن ادامه آن خواهند شد. انتخاب واژگان و طول جمله برای مخاطب مورد نظر شما مهم است ، از یک لحن حرفه ای اما مکالمه مانند استفاده کنید.
در صورت امکان از آمارهای تأثیرگذار استفاده کنید. یک واقعیت غافلگیرکننده یا حتی تکان دهنده همیشه به یاد ماندنی است ، زیرا یک گفتگو ایجاد می کند و مزیت دیگر آن این است که فضای بسیار کمی را در بروشور اشغال میکند.

نکته ۸: بزرگ فکر کنید

ایده های بزرگ ، تصاویر بزرگ ، بیانیه های بزرگ ، متن بزرگ. فقط به این دلیل که در طراحی بروشور حرفه ای باید چیزهای زیادی را در یک فضای کوچک جا دهید ، نباید از یک قلم کوچک استفاده کنید یا چند عکس کوچکتر را به جای یک عکس بزرگ انتخاب کنید.
اگر از یک شرکت حرفه ای برای چاپ بروشور کمک میگیرید ، می توانید از تصاویر کامل و صفحات تمام رنگی استفاده کنید تا یک جمله واقعی را بیان کنید. خوانندگان شما همیشه می توانند با شما تماس بگیرند تا اطلاعات بیشتری کسب کنند!

نکته ۹:از تصاویر افراد استفاده کنید

هنگامی که صفحه ای از متن حاوی یک عکس واقعی از یک شخص است ، نگاه خواننده ابتدا با تصویر بخصوص چشم های شخص موجود در عکس تلاقی میکند. خلق و خوی شخص در تصویر و حتی جایی که به آن نگاه میکند در فروش و تجارت تاثیر دارد.

طراحی بروشور حرفه ای و جذاب
اگر زرنگ باشید ، می توانید با درج تصاویر از خوشحالی افراد استفاده کننده از محصولات یا خدمات خود ، از این مزیت استفاده کنید. اگر می خواهید به یک بخش خاص از متن یا عناوین توجه شود ، اطمینان حاصل کنید که شخص موجود در عکس به این قسمت نگاه می کند در نتیجه خوانندگان شما نیز به آنجا نگاه خواهند کرد.

نکته ۱۰: از دیگران الهام بگیرید

چشم های خود را همیشه رو به نمونه هایی از بروشورها و موارد بازاریابی که در اطراف خود مشاهده می کنید ، باز نگه دارید. برای ایده های عالی و یا برعکس، ایده های ناموفق ، به اینترنت مراجعه کنید.
با رعایت نکات فوق می توانید یک بروشور موثر و زیبا برای استارتاپ خود داشته باشید.

 

اشتراک مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *