سایت

نمونه کارهای طراحی وب سایت

وبگاه،تارگاه، تارنما، سایت (به اشتباه) یا وب‌سایت (به انگلیسی: Website) مجموعه‌ای از صفحات وب حاوی محتوای مالتی‌مدیا است که دارای یک دامنه اینترنتی یا زیردامنه اینترنتی مشترک‌اند و توسط حداقل یک سرور وب انتشار داده می‌شود وبگاه‌ها روی شبکه پروتکل اینترنت مثل شبکهٔ اینترنت یا شبکه محلی قرار می‌گیرد.

صفحهٔ وب سندی است که معمولاً به صورت اچ‌تی‌ام‌ال نوشته می‌شود و همواره با استفاده از پروتکل اچ‌تی‌تی‌پی می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. پروتکل اچ‌تی‌تی‌پی اطلاعات را از کارساز وبگاه به مرورگر وب کاربر منتقل می‌کند تا این اطلاعات برای کاربر نمایش داده شوند.

وبگاه‌ها نقش‌های مختلفی دارند و به حالت‌های گوناگونی به کار می‌روند. یک وبگاه ممکن است یک وبگاه شخصی، یا یک وبگاه تجاری یا یک وبگاه دولتی یا متعلق به یک سازمان غیرانتفاعی باشد. همهٔ وبگاه‌ها در کنار هم یک تار جهان‌گستر بزرگ از اطلاعات را درست می‌کنند.

اجزای سازنده وبگاه‌ها صفحه‌های وب هستند که با یک زبان نشانه‌گذاری ابرمتن (اچ‌تی‌ام‌ال، اکس‌اچ‌تی‌ام‌ال) فرمت‌دهی شده‌اند. دسترسی به صفحات وبگاه از طریق یک ریشهٔ مشترک یوآرال با نام صفحه اصلی امکان‌پذیر است که این صفحهٔ اصلی از لحاظ فیزیکی روی همان کارساز قرار می‌گیرد. آدرس‌های صفحات آن‌ها را به صورت هرمی سازمان‌دهی می‌کنند اگرچه ابرپیوندهای موجود میان‌شان تعیین می‌کنند که چگونه کاربر اطلاعات را ببینند و چگونه ترافیک وب، بین بخش‌های مختلف وبگاه پخش شود.

برای دسترسی به اطلاعات برخی از سایت‌های وب می‌بایست حق اشتراک داشته باشید. از میان وبگاه‌هایی که برای ورود به آن‌ها به اشتراک نیاز دارید، می‌توان به وبگاه‌های تجاری، بخش‌هایی از وبگاه‌های خبری، وبگاه‌های بازی، میزگردهای اینترنتی، خدمات رایانامه، و سایت‌های ارائه‌کنندهٔ داده‌های بلادرنگ بهابازار اشاره کرد. هم‌اکنون در سال ۲۰۱۶ کاربران نهایی می‌توانند توسط ابزارهای مختلفی شامل رایانه رومیزی، لپ‌تاپ، تبلت، تلفن هوشمند و تلویزیون هوشمند به وبگاه‌های مختلف دسترسی داشته باشند.

اگر فقط ۱۵ دقیقه برای مصرف محتوا اختصاص داده شود ، ۶۶ درصد از مردم ترجیح می دهند چیزی با طراحی زیبا را در مقابل چیزی عادی و ساده ببینند. طراحی سایت شما بخش مهمی از حضور شما در بازاریابی آنلاین است. برای ایجاد یک وب سایت بهتر برای تجارت خود ، باید اهمیت طراحی وب را درک کنید.

 

در این صفحه ، ما بحث خواهیم کرد که چرا طراحی مهم است و هفت عنصر طراحی ضروری برای وب سایت شما ارائه می شود.

سایت

چرا وب مهم است؟

وقتی به طراحی مجدد وب سایت خود می پردازید ، ممکن است از اهمیت طراحی وب سایت تعجب کنید. چگونه می تواند مخاطب و تجارت شما را تحت تأثیر قرار دهد؟ بیایید به پنج دلیل مهم طراحی وب توجه کنیم:

۱. اولین تصور را سِت می کند

هنگامی که مخاطبان شما از وب سایت شما بازدید می کنند ، اولین تصورشان را از تجارت شما به آن ها نشان می دهد. آنها ظرف چند ثانیه درباره شغل شما داوری می کنند. در این چند ثانیه اول ، شما می خواهید تأثیر مثبتی بر مخاطبان خود بگذارید.

طراحی سایت

۲. استراتژی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به شما کمک می کند

اگر وب سایت شما ناخوشایند یا منسوخ به نظر می رسد ، مخاطب شما فوراً تصور منفی از تجارت شما خواهد کرد. آنها وب سایت شما را جذاب نخواهند یافت ، که آنها را از صفحه شما باز می دارد. شما نتیجه را از دست خواهید داد زیرا آنها صفحه شما را برای رفتن صفحه رقیب ترک می کنند.

طراحی وب از این جهت اهمیت دارد که بر نحوه درک مخاطبان از برند شما تأثیر می گذارد. تصور ایجاد شده از شما بر روی آنها، باعث می شود که آنها در صفحه شما باقی بمانند و در مورد بیزینس شما آگاهی کسب کنند و یا صفحه شما را ترک کنند و به صفحات رقیب روی آورند. یک طراحی وب خوب به شما کمک می کند تا پیگیری کنندگانتان را در صفحه خود نگه دارید.

بسیاری از المان ها و شیوه های طراحی وب بر نحوه انتشار مطالب در وب سایت تان تأثیر می گذارند ، که به نوبه خود بر نحوه سرچ موتور جستجو و نمایان شدن وب سایت شما تأثیر می گذارد.

این یک مورد است که شما نمی توانید از پس آن برآیید. اگر اساس سئو در صفحه شما مشکلی ندارد ، از همان ابتدا با یک نبرد سخت روبرو می شوید.

گذشته از نحوه انتشار محتوا در وب سایت شما ، برخی از عناصر طراحی وب می توانند به طور مستقیم بر سئوی شما تأثیر بگذارند. فهم طراحی وب می تواند مشکل باشد اگر که شما با کار با آن آشنا نیستید ، اما به عبارت ساده تر، کد شما نیاز به سئو دارد.

بهترین راه برای اطمینان از شیوه های مناسب طراحی وب (و متعاقب آن موتور جستجو قابل دید) همکاری با آژانس های طراحی وب است که می دانند چه کاری باید انجام دهند.

طراحی سایت

۳. آن را برای خدمات مشتری تنظیم می کند

مردم می توانند با مراجعه به وب سایت شما در مورد نحوه برخورد با آن قضاوت کنند. طراحی شما در مورد چگونگی مشاهده مخاطبان خود به شما بصیرت می دهد که چگونه مخاطبان خود را مشاهده می کنید. اگر تلاشی برای طراحی وب سایت خود نکنید ، مخاطبان شما می دانند که شما برای کمک به آنها تلاشی نخواهید کرد.

وب سایت شما مانند نماینده خدمات مشتری است. اگر وب سایت شما درخشان ، مدرن و جذاب باشد ، مخاطبان شما از صفحه شما استقبال بیشتری می کنند. به شما این تصور را می دهد که از افراد جدیدی که از وب سایت شما بازدید می کنند ، استقبال می کنید.

از طرف دیگر ، یک سایت قدیمی و ناپایدار باعث می شود که تجارت شما سرد و دور از ذهن باشد. مردم نمی خواهند شغلی را بررسی کنند که برای آنها ارزش کافی نقائل نشده باشند تا احساس خوبی برای اولین بار داشته باشد.

در مورد طراحی وب خود به عنوان چهره دیجیتالی تجارت خود فکر کنید. اگر شخصی به محل فیزیک لوکیشن شما رفت ، آیا نمی خواهید با چهره دوستانه ای از آنها استقبال کنید؟ طراحی وب به روز و مدرن معادل چهره ای دوستانه است که به بازدیدکنندگان جدید شما سلام می کند.

۴. اعتماد مخاطبان شما را به درستی می سازد

مردم به وب سایتهای با طراحی ضعیف اعتماد ندارند. اگر آنها شاهد طراحی ضعیف شما باشند یا اطلاعات قدیمی به نظر برسند ، به سایت شما اعتماد نخواهند کرد. آنها ممکن است سایت شما را بصورت اولویت های بعدی ببینند زیرا شما طراحی وب به روز ندارید.

در مورد شخصی که به دنبال مکانی برای سفارش عمده با یک شرکت تولیدی است فکر کنید. آنها هزینه های هنگفتی را خرج می کنند ، به این معنی که اگر طراحی وب سایت تولیدی شما اعتماد را جلب نکند ، تجارت دیگری را برای انجام سفارش خود پیدا می کنند.

از طرف دیگر ، یک سایت حرفه ای سیگنال درست را  به مخاطبان خود می دهد. آنها به کسب و کار شما اعتماد خواهند کرد و در بررسی بیشتر آن احساس راحتی می کنند.

مهم است که در مخاطبان خود اعتماد ایجاد کنید تا آنها در سایت شما باقی بمانند. وقتی بازدید کنندگان در سایت شما طولانی تر باقی بمانند ، شما فرصت های بیشتری را برای کسب و کار خود ایجاد می کنید تا این موارد را بدست آورید.

۵. رقبای شما در حال انجام آن هستند

اگر به دلیل اهمیت طراحی وب نیاز دارید ، یک نکته مهم در اینجا وجود دارد: رقبای شما پیش از این از طراحی وب استفاده می کنند. اگر می خواهید با آنها در رقابت باشید ، باید از طراحی برای وب سایت خود استفاده کنید.

شما می خواهید وب سایت شما در رقابت ایستادگی کند. اگر یک وب سایت قدیمی ، منسوخ و کم کیفیت داشته باشید ، رقیب شما از شما پیشی می گیرد. وب سایت خوب طراحی شده عملکرد بهتری نسبت به وب سایت شما دارد.

این بدان معنی است که شما در تقدم نسبت به رقبا می بازید. آنها مخاطب بیشتری می کنند زیرا صفحه آنها جذاب تر است.

طراحی وب سایت شما فرصتی برای شماست که بتوانید تجارت تان را وارد رقابت کنید. هنگامی که با مشاغل دیگر رقابت می کنید ، به طور کلی خدمات و قیمت های مشابهی را ارائه می دهید. شما به یک چیز نیاز دارید که باعث می شود تجارت شما از بقیه متمایز شود.

یک وب سایت خوب چگونه شکل می گیرد؟ یک وب طراحی شده فرصتی برای کسب و کار شما برای نشان دادن ویژگی های منحصر به فرد شما است. شما می توانید به مخاطبان خود نشان دهید که چرا آنها باید تجارت خود را براساس رقابت انتخاب کنند.

طراحی سایت

۶. ایجاد تضاد

هنگامی که می خواهید برای کسب و کار خود مخاطبان جدیدی کسب کنید ، می خواهید برند خود را بسازید. شما می خواهید مخاطبان شما با برند شما آشنا شوند ، بنابراین وقتی آماده تبدیل هستند ، شما را انتخاب می کنند. طراحی وب آنلاین مهم است زیرا به ایجاد ثبات در صفحه شما کمک می کند.

شما باید در هر صفحه در وب سایت خود فونت ها ، سبک ها و طرح های یکسانی داشته باشید. اگر در هر صفحه طراحی متفاوتی دارید ، این باعث می شود سایت شما غیر حرفه ای به نظر برسد. همچنین به رسمیت شناختن نام تجاری ، چالش برانگیزتر است زیرا مخاطبان شما نمی دانند کدام رنگ را با برند شما مرتبط کنند.
اگر وب سایت شما سازگار نباشد ، افراد به سمت دیگری می روند که حرفه ای تر به نظر می رسد. با ایجاد سازگاری ، مخاطبان را طولانی تر در صفحه خود نگه می دارید و آنها را با تجارت خود آشنا می کنید.

۷ عنصر مهم سایت با کیفیت

اکنون که اهمیت طراحی وب را می دانید ، وقت آن رسیده است که به عناصر طراحی با کیفیت بپردازیم. در اینجا هفت عنصر کلیدی وجود دارد که می خواهید آنها را در طراحی وب خود بگنجانید.

  1. NAVIGATION Solid

وقتی کاربران به سایت شما دسترسی پیدا می کنند ، آنها می خواهند به سرعت و به راحتی به اطلاعات دسترسی پیدا کنند. اگر می خواهید منجر به ماندن مخاطبان در صفحه خود شوید ، باید مسیریابی ای را اجرا کنید که استفاده از آن برای مخاطبان آسان باشد.

مخاطبان شما نمی خواهند برای یافتن اطلاعات تلاش کنند. آنها می خواهند به نوار مسیریابی شما دسترسی داشته باشند و به راحتی به اطلاعات مورد نیاز هدایت شوند. اگر مسیریابی شما ضعیف است ، مخاطبان خود را از حضور در صفحه خود منصرف خواهید کرد.

ظرفیت توجه بازدید کنندگان کوتاه است. اگر می خواهید آنها را در صفحه خود نگه دارید ، باید به آنها کمک کنید تا سریعاً به اطلاعات دسترسی پیدا کنند. یک مسیریابی به درستی طراحی شده به آنها کمک می کند تا به اطلاعات مورد نیاز خود برسند.

مسیریابی شما باید ساده و توضیحی باشد. عناوین گسترده ای را شامل شود که شامل بسیاری از خرده موضوعات است ، بنابراین مخاطبان شما می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را به راحتی پیدا کنند. این ساده ترین روش برای شماست که به مخاطبان خود کمک کنید اطلاعات سریع را پیدا کنند.

  1. طراحی پاسخگو

با رشد دستگاه های تلفن همراه ، طراحی پاسخگو از همیشه مهمتر است. مخاطبان شما از تعداد زیادی دستگاه از جمله تلفن های هوشمند ، تبلت ها و رایانه های رومیزی به سایت شما دسترسی پیدا می کنند. اگر می خواهید این نتایج در سایت شما باقی بماند ، باید اطمینان حاصل کنید که هر شخص تجربه مثبتی دارد.

طراحی پاسخگو تضمین می کند که مخاطبان شما بدون در نظر گرفتن دستگاهی که از آنها استفاده می کنند ، تجربه خوبی در سایت شما دارند. وب سایت شما برای اطمینان از اندازه گیری مناسب وب سایت شما برای دستگاه آنها ، با دستگاه سازگار خواهد بود. این امر برای نگه داشتن مشاغل و علاقه مندان به سایت شما بسیار ارزشمند است.

طراحی پاسخگو منجر به مشغول شدن طولانی تر مخاطبان در صفحه شما می شود. اگر می خواهید یک طراحی وب سایت موفق داشته باشید ، باید طراحی پاسخگویی را کامل کنید.

  1. راهنمای سبک

همانطور که قبلاً بیان کردیم ، یکی از دلایل اهمیت طراحی وب این است که باعث ایجاد ثبات در کل وب سایت شما می شود. ثبات به مخاطب شما کمک می کند تا برند شما را بشناسد و آنها را در صفحه شما طولانی تر نگه دارد. یک راهنمای سبک به شما کمک می کند تا یک تصویر نام تجاری سازگار در وب سایت خود داشته باشید.

راهنمای سبک شما مبنایی برای چگونگی نگاه وب سایت شماست. شما برای هر صفحه در وب سایت خود تصمیم می گیرید رنگ ، قالب ، تایپوگرافی و موارد دیگر را تعیین کنید. این تضمین می کند که هر بار که شخصی عنصری را به سایت شما اضافه می کند با سایر صفحات سازگار است.

شما همچنین به تیم خود کمک خواهید کرد که سازگاری در وب سایت شما ایجاد کنند. آنها می توانند در هر زمان که عنصری به سایت شما اضافه می کنند ، به راهنمای سبک شما مراجعه کنند. این کار باعث می شود تا افراد مختلف کار خود را در وب سایت شما راحت تر کرده و عناصری را به آن اضافه کنند.

وقتی در وب سایت خود یک طراحی مداوم دارید ، سایتی منسجم تر ایجاد می کنید. مخاطبان شما مدت بیشتری در سایت شما شرکت خواهند کرد و شناخت برند را موجب می سازند

طراحی سایت

  1. دیدگاههای هدفمند

شرکتها به سرعت در حال کامل کردن عناصر بصری هستند زیرا به بهبود تعامل در وب سایت کمک می کنند. در حقیقت ، مشتریان ۱۰ برابر بیشتر از متن با یک ویدئو ارتباط برقرار می کنند.

در حالی که عناصر بصری برای تعامل و تفکیک کردن متن عالی هستند ، برخی از مشاغل با تصاویر به فراتر می روند. سایت های آنها پر از عکس و فیلم و شلوغ است. این باعث می شود سایت احساس غرق شدن و درهم ریختگی کند.

ممکن است فکر کنید ادغام و وفور تعداد عکس ها و فیلم ها برای افزایش تعامل بسیار عالی است ، اما اگر تعداد زیادی وجود داشته باشد می تواند زننده شود. تصاویر بیش از حد ، خواندن در صفحه را دشوار می کند.

  1. کپی خوب

مخاطبان شما برای به دست آوردن اطلاعات مهم به وب سایت شما مراجعه می کنند. مهم است که وقتی اطلاعات خود را در سایت خود قرار می دهید ، کپی با کیفیت بنویسید.

نوشتن نسخه خوب مخاطب شما را درگیر این صفحه می کند. آنها تمام اطلاعات شما را می خوانند و در مورد کار شما می آموزند. سبک نوشتاری شما برای سازگاری باید با سبک وب سایت شما مطابقت داشته باشد.

محتوای سایت شما دقیقاً به اندازه کلی طراحی اهمیت دارد ، بنابراین لازم است شما اطلاعات ارزشمند مورد نیاز مخاطبان را در اختیارشان قرار دهید.

  1. دکمه های (CALL-TO-ACTION (CTA

وقتی سایت خود را هدایت کردید ، می خواهید آنها را به سمت تبدیل هدایت کنید. یکی از عناصر اصلی دکمه تماس با شما (CTA) است. اهمیت طراحی وب هنگامی که می خواهید مخاطبان خود را به سمت عمل بکشید مشهود است.

یک دکمه CTA به خوبی طراحی شده باعث می شود مخاطبان شما به مرحله بعدی بروند. این دکمه ها در طراحی شما متناسب هستند و در صفحه برجسته هستند . چشم مخاطبان شما فوراً به سمت این دکمه ها می رود.

اگر از رنگ مشکی ، سفید ، خاکستری و زرد استفاده می کنید ، یک دکمه زرد CTA در مقایسه با این رنگ های دیگر در صفحه برجسته است. مردم به طور خودکار به سمت یک دکمه زرد روشن کشیده می شوند.

با ایجاد دکمه های CTA در طراحی وب سایت خود ، به رسیدن به نتایج بهتر در صفحه خود کمک خواهید کرد.

طراحی سایت

  1. سرعت صفحه

شما می توانید یک طراحی وب سایت بسیار جذاب داشته باشید ، اما مهم نیست مخاطب شما هرگز آن را ببیند. سرعت صفحه عنصر مهمی در طراحی وب است. و این موضوع اطمینان حاصل می کند که صفحه شما به سرعت بارگیری می شود ، بنابراین مخاطبان شما می توانند به سرعت به اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

مخاطبان شما متنفر از انتظار برای بارگذاری صفحات هستند. اگر صفحه شما برای بارگیری بیش از حد طول بکشد ، مخاطبان شما علاقه خود را از دست می دهند. آنها به نتایج جستجو باز می گردند و به جای آن ، صفحه رقیب را انتخاب می کنند.

با استفاده از Google PageSpeed ​​Insights می توانید سرعت صفحه خود را بررسی کنید. این ابزار به شما امکان می دهد تا ببینید که سرعت سایت شما در حال حاضر چقدر بارگیری می شود و می توانید پیشرفت هایی را انجام دهید. شما باید این پیشرفت ها را به تنهایی انجام دهید.

گزینه دیگر تکیه بر خدمات سرعت صفحه از یک شرکت بازاریابی دیجیتال است. این امر به شما امکان می دهد تا ضمن تمرکز بر روی کار خود ، از مزایای بارگیری سریع صفحه استفاده کنید.

طراحی وب سایت شما نقش مهمی در موفقیت کمپین بازاریابی آنلاین شما دارد. شما باید در طراحی وب سایتی سرمایه گذاری کنید که افراد را به سمت کسب اطلاعات بیشتر در مورد شغل تان سوق دهد.

 

اشتراک مطلب