سئو سایت
نمونه کارهای سئو سایت
سئو چیست؟ بهینه سازی موتور جستجو چگونه است؟
سئو عمل بهینه سازی محتوا است که از طریق نتایج جستجوی ارگانیک موتور جستجو قابل کشف است.
مزایای سئو واضح است: ترافیک رایگان به وب سایت شما.
اما چگونه محتوای خود را برای SEO بهینه می کنید ، و ” فاکتورهای رتبه بندی ” در واقع چه اهمیتی دارند؟
برای پاسخ به این موضوع ، ابتدا باید بدانیم که موتورهای جستجو چگونه کار می کنند.
بهینهسازی موتور جستجو ، بهاختصار سئو (به انگلیسی: SEO)، یکروند مناسب برای بهتر دیده شدن یک وبسایت یا یک صفحه وب در نتایج جستجو طبیعی یک موتور جستجو است. معمولاً وبسایتهایی که بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را دارند، بازدیدکننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست میآوردند و این بازدیدکنندگان میتوانند به مشتری تبدیل شوند.
موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟
آنچه در صفحه ” موتور جستجو چگونه کار میکند” نوشته شده است:
برای به دست آوردن مفیدترین اطلاعات ، الگوریتم های جستجو به عوامل بسیاری از جمله کلمات کلیدی، ارتباط و قابلیت استفاده صفحات ، تخصص در منابع و موقعیت مکانی و تنظیمات شما نگاه می کنند . ارزش اعمال شده برای هر عامل بسته به ماهیت سؤال شما متفاوت است – به عنوان مثال ، تازه بودن محتوا در سئو نسبت به تعاریف فرهنگ لغت نقش بیشتری در پاسخگویی به سؤالات مربوط به موضوعات اخبار فعلی دارد.
بیشتر ما برای جستجوی وب از گوگل استفاده میکنیم، چون تا الآن قابل اعتمادترین بوده است.
گوگل از بیش از ۲۰۰ فاکتور رتبه بندی استفاده می کند. حتی در سال ۲۰۱۰ گفته شده که تا ۱۰۰۰۰ فاکتور هم می تواند باشد. هیچ کس نمی داند که همه این عوامل رتبه بندی چیست. اما ما برخی از آنها را می شناسیم. چطور؟ زیرا گوگل به ما گفت. و بسیاری از افراد – از جمله ما – همبستگی بین عوامل مختلف سئو و رتبه بندی های گوگل را مطالعه کرده اند.
اما ابتدا یک نکته مهم:
Google صفحات وب را رتبه بندی می کند،نه وب سایت ها.
فقط به این دلیل که تجارت شما باعث ایجاد ویندوزهای شیشه ای رنگ آمیزی شده نمی شود. به این معنی است که هر صفحه در سایت شما باید برای پرس و جو “پنجره های شیشه ای رنگی” رتبه بندی کند. می توانید برای صفحات کلیدی و کلمات مختلف با صفحات مختلف بهینه و سئو کنید.
حال بیایید در مورد برخی از مواردی که در رتبه بندی و سئو تأثیر می گذارد صحبت کنیم.
کرالر
قبل از اینکه گوگل محتوای شما را رتبه بندی کند، باید آن را کشف کند.گوگل برای این کار از چندین روش استفاده می کند،اما اصلی ترین روش کرالر گوگل است. بیایید بگوییم که صفحه اصلی شما از وب سایتی که قبلاً در فهرست Google قرار دارد ، بک لینک دارد. دفعه بعد که آن سایت را کرال می کند، آن پیوند را دنبال می کنند تا صفحه اصلی وب سایت شما را کشف کنید و احتمالاً آن را به فهرست آنها اضافه کنید. از آنجا ، آنها پیوندهای موجود در صفحه اصلی شما را برای یافتن صفحات دیگر در سایت شما کرال می کنند.
برخی موارد می تواند کرالر های Google را مسدود کند:
- پیوند داخلی ضعیف: Google به پیوندهای سئو داخلی برای کرال تمام صفحات در سایت شما متکی است. صفحات بدون پیوندهای داخلی اغلب دیده نمی شوند.
- پیوندهای داخلی Nofollowed: پیوندهای داخلی با برچسب های nofollow توسط Google کرال نمی شوند.
- صفحات Noindexed: می توانید صفحات را از فهرست Google با استفاده از یک نشانگر متنی noindex یا هدر HTTP حذف کنید. اگر صفحات دیگر در سایت شما فقط پیوندهای داخلی از صفحات noindexed دارند ، این احتمال وجود دارد که Google آنها را پیدا نکند.
- Blocks in robots.txt: Robots.txt یک پرونده متنی است که به گوگل می گوید که می تواند یا نمی تواند در وب سایت شما قرار بگیرد. اگر صفحات در اینجا مسدود شده باشند، آنها نمی توانند کرال شوند.
موبایل پسند
۶۳٪ جستجوهای Google از دستگاه های تلفن همراه انجام می شود و هر سال تعداد آنها در حال رشد است. با توجه به این آمار، عجیب نیست که در سال ۲۰۱۶، گوگل اعلام کرد سایت موبایل پسند رتبه بهتری خواهند داشت. گوگل همچنین در سال ۲۰۱۸ به فهرست بندی اول تلفن همراه منتقل شد ، به این معنی که اکنون آنها از نسخه موبایل صفحه شما برای سئو و رتبه بندی استفاده می کنند.
اما یک آمار حتی مهمتر از Adobe وجود دارد :
تقریباً ۸ نفر از هر ۱۰ کاربر از محتوایی ککه به خوبی در دستگاه آنها نمایش داده نمیشود، بازدید نمی کنند.
به عبارت دیگر ، بیشتر کابر ها هنگامی که نسخه دسک تاپ یک سایت روی موبایل بارگیری می شود، به دکمه عقب ضربه می زنند. این در سئو مهم است. زیرا Google می خواهد کاربران خود را راضی نگه دارد. صفحاتی که برای موبایل بهینه نشده اند منجر به نارضایتی می شوند. و حتی اگر رتبه ای را کسب کرده باشید، اکثر افراد از محتوای شما بازدید نمی کنند. می توانید بررسی کنید که آیا صفحات وب شما با ابزار تست تلفن همراه Google سازگار هستند یا خیر. اگر اینگونه نیستند ، یک توسعه دهنده سایت استخدام کنید تا آنها را برطرف کنید.
سرعت صفحه
سرعت صفحات شما به سرعت بارگیری صفحه شما بستگی دارد. این یک عامل سئو و رتبه بندی در دسک تاپ و موبایل است .چرا؟ گوگل می خواهد کاربران خود را راضی نگه دارد. اگر کاربران آنها روی نتایج جستجو که بارگذاری آن خیلی طولانی طول می کشد ، کلیک می کنند ، این منجر به نارضایتی می شود.برای بررسی سرعت صفحات وب خود ، از ابزار Pagespsed Insights Google استفاده کنید .
Search intent
پیدا کردن یک کلمه کلیدی یا کلمات کلیدی که می خواهید با آن در رتبه بندی قرار بگیرید،آسان است. گفته می شود ، آنچه بسیاری از مردم در نظر نمی گیرند و در سئو مهم است، این است که آیا صفحه آنها با هدف جستجوی کلید واژه انتخابی خود مطابقت دارد.
برای نشان دادن هدف جستجو ، بیایید به یک مثال نگاه کنیم.
در اینجا نتایج جستجوی Google برای جستجوی “دستور العمل های اجاق گاز آهسته” آمده است:
مقایسه نتایج با نتایج جستجو”اجاق گاز آهسته”:
علیرغم شباهت بین دو کلمه کلیدی ، Google دو مجموعه کاملاً متفاوت از نتایج جستجو را نشان می دهد. برای “دستور العمل های اجاق گاز آهسته” ، آنها صفحه هایی را نشان می دهند که تعداد زیادی از دستور العمل ها را نشان می دهد. برای “اجاق گاز آهسته” ، آنها لیست محصولات و صفحات تجاری را نشان می دهند.Google در حال تفسیر انگیزه پرس و جو است و نتایجی را که کاربر می خواهد ببیند نشان می دهد.
به صفحات رده بالا نگاه کنید و از خودتان سؤال کنید تا “۳ درجه search intent” را شناسایی کنید.
- نوع محتوا: آیا بیشترین پست های نتایج ، صفحات محصول ، صفحات دسته بندی ، صفحات فرود یا چیز دیگری هستند؟
- قالب محتوا: آیا گوگل به طور عمده رتبه بندی راهنما ، مقالات به سبک لیست ، آموزش ، مقایسه ، بخش نظرات یا چیزهای کاملاً متفاوت را دارد؟ (توجه داشته باشید. این یکی بیشتر مربوط به مباحث اطلاع رسانی است.)
- زاویه محتوا: آیا یک موضوع مشترک یا یک نقطه فروش منحصر به فرد در سراسر صفحات برتر رتبه بندی وجود دارد؟ اگر چنین است ، این بینش را در مورد آنچه ممکن است برای جستجوگرها مهم باشد به شما می دهد.
گذشته از این ، شما همچنین می توانید وجود (یا نه) ویژگی های SERP را بررسی کنید. به عنوان مثال ، اگر یک قطعه برجسته برجسته در نتایج وجود داشته باشد ، این ممکن است نشانگر این باشد که جستجوگر به دنبال اطلاعات است.
بک لینک
الگوریتم سئو و رتبه بندی گوگل مبتنی بر چیزی به نام PageRank است. به زبان ساده ، این بک لینک ها را به عنوان آرا تعبیر می کند. به طور کلی ، صفحات با آرا بیشتر تمایل به رتبه بالاتری دارند. اگر می خواهید برای هر چیزی در رتبه بندی قرار بگیرید، بک لینک ها مهم است. مشکل این است که پیوندها می توانند برای ساختن ، به خصوص برای انواع خاصی از مطالب مانند صفحات محصول ، چالش برانگیز باشند.تاکتیک های ایجاد لینک وجود دارد ، اما اگر تازه وارد هستید ، هدف خود را برای ساختن پیوندهایی برای بهترین محتوای اطلاعاتی خود (به عنوان مثال ، پست وبلاگ یا یک ابزار رایگان) قرار دهید.
دسترسی به کاربران را در نظر بگیرید، توضیح دهید که چرا محتوای شما بهتر است و سؤال کنید که آیا آنها پیوند شما را به اشتراک می گذارند یا نه؟
این تاکتیک معمولاً به عنوان تکنیک Skyscraperمعروف است .
اتوریتی
همه بک لینک ها مساوی ایجاد نمی شوند. برخی ارزش بیشتری نسبت به سایرین دارند. این واقعیت به نحوه کار PageRank ساخته شده است .به طور کلی ، بک لینک ها از صفحات دارای قدرت بالا قوی تر از صفحات صفحات دارای قدرت کم هستند. متأسفانه ، گوگل نمرات عمومی PageRank را در سال ۲۰۱۶ قطع کرد. این بدان معنی است که دیگر هیچ راهی برای اینکه بدانیم اتوریتی یک صفحه وب از نگاه گوگل چقدر است، وجود ندارد.
رتبه بندی URL در مقیاس ۰-۱۰۰ اجرا می شود و کمیت و کیفیت بک لینک ها به یک صفحه وب را در نظر می گیرد. هنگامی که ما رابطه بین UR و ترافیک جستجوی ارگانیک را مورد مطالعه قرار دادیم ، یک همبستگی مثبت و واضح پیدا کردیم.
به همین دلیل ، هنگام ایجاد بک لینک به محتوای خود ، باید ساختمان پیوندها را از صفحات قوی نسبت به صفحات ضعیف در اولویت قرار دهید.
البته ، بک لینک ها تنها راهی برای تقویت “اتوریتی” یک صفحه وب نیست.
رتبه بندی URL(یا UR) پیوندهای داخلی را در نظر می گیرد ، به این معنی که پیوندها از صفحات دیگر در سایت شما به اتوریتی یک صفحه کمک می کنند.اگر می خواهید “اتوریتی” یک صفحه خاص را تقویت کنید و در تلاش برای ایجاد بک لینک به آن هستید ، برخی از پیوندهای داخلی مرتبط از سایر صفحات دارای قدرت بالا را درنظر بگیرید.
قانون طلایی در اینجا این است که پیوندهایی را که به آن تعلق ندارند ، وارد نکنید. همیشه متن را پیوند دهید.این تاکتیک روش خوبی برای تقویت “اتوریتی” صفحات با ارزش تجاری مانند صفحات محصول ارائه می دهد.
کیفیت محتوا
همیشه گوگل می خواهد معتبرترین و مفیدترین نتایج را رتبه بندی کند. برای انجام این کار ، آنها به سیگنالهای مرتبط با محتوا مانند تخصص ،اتوریتی و اعتماد نگاه می کنند . در مجموع ، اینها با عنوان EAT شناخته می شوند .
موارد دیگری که می توانید برای افزایش کیفیت درک شده از محتوای خود انجام دهید ممکن است:
- به سطح مطالعه ۷ یا ۸ بروید. بیشتر آمریکایی ها در این سطح می خوانند.
- از جملات و پاراگراف های کوتاه استفاده کنید. این مطالب وب است ، نه مقاله.
- در صورت لزوم به منابع مفید پیوند دهید . در مورد “PageRank” نگران نباشید. هدف این است که مطالب خود را تا حد ممکن برای بازدید کنندگان ارزشمند کنید.
- متن خود را در دسترس قرار دهید. به طور کلی ، هرچه محتوای شما برای اکثر جستجوگران بیشتر قابل دسترس باشد، بهتر است.
تازگی و به روز بودن عامل مهم دیگری برای برخی از جستجوها است. به عنوان مثال ، اگر شما “بهترین روتر” را در Google جستجو کنید، خواهید دید که تقریباً تمام نتایج به تازگی منتشر شده اند. این اتفاق به این دلیل است که فناوری سریع پیش می رود. هیچ کس نمی خواهد بداند بهترین روترها در سال ۲۰۱۶ چه بوده اند. این مفید نخواهد بود.
برای سایر جستجو ها، طراوت کمتر عاملی تعیین کننده است.
به نتیجه “چگونگی بستن کراوات” نگاهی بیندازید:
هیچ کس بیش از شش سال این صفحه را به روز نکرده است ، اما مهم نیست زیرا روشی که کراوات خود را ببندید همان است که در ۶ سال پیش بود.
به نتایج جستجو برای کلید واژه مورد نظر خود نگاهی بیندازید تا ببینید آیا تازگی ظاهراً یک عامل مهم رتبه بندی است یا خیر. استراتژی خود را متناسب با شرایط تنظیم کنید.
Google به عواملی مانند لوکیشن، سابقه جستجو و تنظیمات جستجو نگاه می کند تا “نتایج خود را متناسب با آنچه در آن لحظه برای شما مفیدتر است” تنظیم کند. این بدان معناست که حتی اگر سایت خود را در رنکینگ در رتبه ۱ برای کلید واژه مورد نظر خود قرار دهید ، این ممکن است همیشه برای همه اتفاق نیفتد. به عنوان مثال ، اگر “flapjack recipe” را در انگلستان و ایالات متحده جستجو کنید ، نتایج متفاوت است. چرا؟ در انگلستان ، فلاپی ها میله های جو دوسر هستند. در ایالات متحده ، پنکیک هستند.
برای بررسی رتبه بندی “واقعی” ، از برگه ناشناس برای جبران هرگونه شخصی سازی از تاریخچه جستجوی خود استفاده کنید. برای جبران عوامل موقعیت مکانی ، از VPN استفاده کنید . رتبه بندی همچنان در نوسان است. برای همین اغلب بهتر است بیشتر از رتبه بندی به ترافیک ارگانیک توجه شود.
شما می توانید این کار را با ابزارهای تحلیلی سئئو مانند Google Analytics انجام دهید. دلیل توجه بیشتر به ترافیک نسبت به رتبه بندی کلمات کلیدی ، این است که بسیاری از صفحات برای هزاران کلمه کلیدی رتبه بندی می شوند . و آنها اغلب از بسیاری از این کلمات کلیدی عبور می کنند – نه فقط یکی.
نتیجه
دانستن نحوه عملکرد موتورهای جستجو و ویژگی های مورد نظر هنگام رتبه بندی محتوا هنگام تلاش برای ایجاد محتوا و سئو ، بسیار مهم است.
گفته می شود ، الگوریتم های موتور جستجو همیشه تغییر می کنند و هیچ تضمینی وجود ندارد که آنچه امروز حائز اهمیت است ، سال آینده هم مهم باشد. نترسید. به طور کلی ، چیزهای مهم با گذشت زمان ثابت می مانند. عواملی مانند بک لینک ، “اتوریتی” و تطبیق Search Intent برای سالها فاکتورهای مهمی بوده اند و هیچ علامتی مبنی بر تغییر این فاکتورها وجود ندارد.