تدوین های ویدیو
نمونه کارهای تدوین ویدیو
اصول اساسی برای تدوین ویدیو

تدوین, ویدیو
ویرایش یکی از جالب ترین و پر ارزش ترین قسمت های ساخت فیلم یا تیزر کوتاه و موزیک ویدیو است. تدوین ویدیو جایی است که داستان با هم جمع می شود. تصمیمی که در مورد استفاده از شات ها می گیرید ، نحوه قرارگیری آنها در کنار هم و نحوه استفاده از صدا ، تفاوت زیادی در فیلم شما ایجاد خواهد کرد. بنابراین در اینجا راهنمای مبتدیان به اصول اساسی ویرایش وجود دارد.
تدوین فیلم یکی از مراحل آخر فیلمسازی است که در پستولید فیلم انجام میشود و طی آن از انتخاب و پیوند نماهای موجود در فیلم خام و تبدیل آنها به سکانس برای رسیدن به فیلم نهایی بهره گرفته میشود. در دنیای فیلم «تدوین» همان نقش ذهن را در واقعیت به عهده دارد.
Shoot for editing (به منظور داشتن ایده کار نهایی قبل از انجام امر تدوین می باشد که این کار انتخاب تصویر ها را راحت تر میکند)
شما باید در مورد ادیت فیلم خود فکر کنید، همانطور که فیلم خود را برنامه ریزی و فیلمبرداری می کنید.
فقط آنچه را که داستان به آن نیاز دارد را انتخاب کنید
ممکن است بعضی از برداشت های بسیار گرانبها را کنار بگذارید ، هرچند که به آن افتخار کنید .آنچه مهم است فیلم تمام شده می باشد . اگر مناسب نیست ، چیزهای واقعاً خوبی را کنار بگذارید (اما هیچ کلیپی را حذف نکنید مگر اینکه کاملاً مطمئن باشید که آنها غیر قابل استفاده هستند.)
اقدام مهم را انتخاب کنید
کلیپ هایی را انتخاب کنید که عملکرد اساسی را نشان می دهند. شما می توانید هر چیزی را که به داستان کمک نمی کند کنار بگذارید. فقط از بخشی از کلیپ استفاده کنید که عملکرد مورد نیاز شما را دارد.
با هر ویرایش چیزی جدید نشان دهید
یک موضوع متفاوت یا یک نمایش متفاوت از یک چیز را نشان دهید: اندازه متفاوت عکس یا موقعیت دوربین.
اندازه و زاویه عکس متفاوت است
بین دو عکس بسیار مشابه از یک چیز کات نزنید ، مگر اینکه واقعاً بخواهید “برش پرشی (نوعی برش است که در آن به جای تداوم بصری شاهد پرش هستیم)” برای افکت داشته باشید.
گام بین اندازه های شات
اگر مستقیماً از یک شات بلند حداکثر به سمت یک کلوزآپ شدید کات می زنید ، بینندگان در ک نمی کنند که در کجا اینکلوزآپ در یک تصویر بزرگ تر متناسب می شود. از یک اندازه در میانه مانند یک شات وسط استفاده کنید تا بیننده را با خود همراه کند.
برای مخفی کردن ویرایش های پرش دار از برش استفاده کنید
اگر مجبورید اندازه های شات مشابه را با هم برش دهید ، از عکس دیگری برای پنهان کردن اتصالات استفاده کنید. آن را به عنوان “cutaway” در بالای کلیپ های اصلی اضافه کنید.
برای یک مرور کلی از یک شات Master استفاده کنید
long shots و extreme long shots به بیننده یاد آوری می کند که همه چیز در صحنه جای می گیرد.
سرعت را به درستی دریافت کنید
یک شات باید به اندازه کافی طولانی روی صفحه بماند تا مردم آن را دریابند ، اما آنقدر طول نکشد که خارج حوصله گردد.
شات های کلوزآپ ، شات های ساده و شات های بدون هیچ گونه اقدام و حرکتی می توانند کوتاه باشند. شات های طولانی ، extreme long shots ، و هر شات با جزئیات نیاز به ماندن طولانی در صفحه دارند.
بررسی کنید که سرعت سازگار است. تغییرات ناگهانی سرعت بسیار ناخوشایند به نظر می رسد .
از انتقال مناسب استفاده کنید
انتقال “پیوستگی” بین شات ها است.
آیا صحنه شما اقدام مداوم یا یک فضای کوتاه زمان را نشان می دهد؟ شما باید از برش استفاده کنید ، جایی که شات مستقیم به قسمت بعدی می رود. اگر از محو شدن یا حل شدن استفاده می کنید ، مردم را گیج می کنید.
در محو شدن ضربدری یا محو شدن متقاطع ، عکس ها در یکدیگر حل می شوند (یک تصویر ضعیف تر می شود در حالی که شلیک بعدی قوی تر می شود). می توانید از این موارد استفاده کنید تا نشان دهید که یک فضای کوتاه زمان یا بخشی از یک سفر را ترک نکرده اید.
می توانید در انتهای صحنه از محو شدن (معمولاً سیاه) استفاده کنید. fade out و به دنبال آن fade in به این معنی است که یک دوره زمانی گذشته است.
Wipes و سایر انتقالهای مفصل معمولاً در داستان پردازی نقش ندارند.
ویرایش روی عملکرد
اگر ویرایش کنید در حالی که یک اقدام اتفاق می افتد ، نه در آغاز یا انتهای آن ، یکنواخت تر به نظر می رسد. بینندگان روی جنبش تمرکز می کنند ، نه ویرایش.
شات متحرک را بر روی شات های بی حرکت کات نکنید
اگر چیزی را با حرکت در یک شات نشان دهید و در شات بعدی حرکتی انجام نشود ، ناراحت کننده است. بگذارید جنبش به پایان برسد قبل از اینکه یک شات استاتیک کات بزنید.
به صدا توجه کنید
تغییرات ناگهانی در سطح صدا یا سکوت مرده نداشته باشید ، مگر اینکه شما عمداً در تلاش برای شوکه کردن مردم باشید.
موسیقی متن فیلم خود را با دقت بسازید
هنگامی که بیش از یک آهنگ صوتی دارید ، باید سطح صدا را متعادل کنید. شما نمی خواهید صدای پس زمینه یا موسیقی را غرق در دیالوگ کنید.
از صدایی استفاده کنید که دارای ویرایش باشد
برای جلوگیری از سکوت و صاف نگه داشتن چیزها ، می توانید از “آهنگ وحشی” ، “صدای اتاق” یا “محیط” – صدای پس زمینه لوکیشن استفاده کنید.
برای صحنه های گفتگو – جایی که بین شات های هر کاراکتر کات می کنید – سعی کنید از ویرایش های تقسیم شده استفاده کنید که صدا در زمان دیگری از تصویر تغییر می کند.
اینها همچنین J-cut (که در ابتدا صدا تغییر می کند) و برش L نامیده می شود. می توانید از J-cut به عنوان یک پل صوتی بین صحنه های جداگانه ، جایی که صدا را از لوکیشن جدید می شنوید ، قبل از دیدن آن استفاده کنید.
یک شات را در یک مجموعه بزرگ در نظر بگیرید
آنقدر در ویرایش یک شات دچار مشکل نشوید که چگونگی متناسب بودن آن در ترتیب بندی دنباله را از دست بدهید. چندین شات با هم – یا کل توالی – را پلی کنید تا بررسی کنید که چگونه همه با هم کار می کنند.