تبلیغات و رسانه

تبلیغات چیست؟

تبلیغات آنلاین

تبلیغات یک تاکتیک بازاریابی است که شامل پرداخت هزینه برای افزایش فروش محصول یا خدمات است. هدف تبلیغات دستیابی به افرادی است که به احتمال زیاد مایل هستند هزینه محصولات یا خدمات یک شرکت را بپردازند و آنها را بخرند.

تبلیغات ,تبلیغ ریشه درزندگی اجتماعی انسان‌ها دارد و عملی است که در آن فروشنده یا تولیدکننده‌ای با انجام امری سعی می‌کند که خریدار بالقوه را از تولید این محصول آگاه کند. این عمل با روش‌های گوناگونی انجام می‌شود.

پیدا کردن مشتری ایده آل خود

هنگام تلاش برای پیدا کردن افرادی که احتمالاً به کالاها یا خدمات شما نیاز دارند و یا مایل به پرداخت پول برای آنها می باشند ، ممکن به دنبال این مشخصات دموگرافیک بگردید:

  • جنسیت
  • سن
  • سطح تحصیلات
  • سطح درآمد
  • کد پستی

با تعیین دقیق تر مشتری هدف شما ، می توانید وسایل نقلیه تبلیغاتی را انتخاب کنید که با هزینه کمتری به بیشتر مشتریان هدف نشان دهید. مطمئناً ، می توانید به عنوان مثال در وال استریت ژورنال یک تبلیغ گرانقیمت بخرید ، اما اگر بهترین مشتری های شما در حومه غربی بوستون زندگی می کنند ، می توانید تبلیغات بسیار زیادی را در مقالات محلی در آنجا انجام دهید.

کجا تبلیغ کنیم؟

رسانه های تبلیغاتی سنتی شامل روزنامه ها ، مجلات ،شبکه های تلویزیونی و رادیویی هستند.

امروزه تبلیغات تقریباً در همه جا و هر مکان ، از جمله:

  • بیلبوردهای کنار جاده
  • طرف ساختمانها
  • وب سایتها
  • خبرنامه های الکترونیکی
  • چاپ خبرنامه
  • قبض ها
  • بسته بندی محصول
  • رستوران ها
  • روزنامه های خبری
  • پنجره های فروشگاه
  • طرف اتومبیل و کامیون
  • دیوارهای ماشین مترو
  • کیوسک های فرودگاه
  • عرصه های ورزشی
  • ویدئوهای یوتیوب

تبلیغات موثر

پیام های تبلیغاتی به گونه ای طراحی شده اند که فرد را ترغیب به خرید کالاها یا خدمات یک شرکت می کند. حتی در معاملات تجارت به مشاغل ، افراد ابتدا باید متقاعد شوند که یک محصول خاص را از بین بقیه محصولات مشابه انتخاب کنند. برای تحقق این هدف ، تبلیغات دارای پنج مؤلفه اصلی هستند:

  1. عنوان – پیام کلیدی و اصلی است.
  2. زیرعنوان – بعضی از عناوین تبلیغاتی ، دقیقاً مثل زیرنویس کتاب ، نیاز به توضیح دارند.
  3. کپی بدن – گوشت پیام تبلیغاتی در قسمت اصلی که ویژگی ها و مزایای محصول یا خدمات برجسته می شود رخ می دهد.
  4. تصویر – مگر اینکه در رادیو تبلیغ کنید ، وگرنه عکس محصول یا تصویری که مزیت مهم آن را نشان می دهد، بسیار مهم است.
  5. دعوت به تماس – در پایان آگهی شما باید از مصرف کننده دعوت کنید که یک عمل مفید انجام دهند ، مانند تماس با شماره رایگان ، بازدید از وب سایت یا ارسال پیام کوتاه به یک شماره خاص.

در حالی که تبلیغات تنها راه تضمین دیدن یا شنیدن پیام شماست ، اما در مقایسه با سایر روشهای بازاریابی گران است. به همین دلیل ، مشاغل و برند های بزرگ در مقایسه با تجارت های کوجک محبوب تر هستند.

شاخه های تبلیغاتی

تبلیغات دارای شاخه های مختلفی است که هر کدام از آنها به گونه ای پیام خود را به مخاطب منتقل می کنند

در قسمت زیر برخی از شاخه های اصلی آمده است:

آرم استیشن

تدوین ویدیو

ساخت تیزر

موزیک ویدیو

عکاسی

عکاسی تبلیغاتی

ساخت انیمیشن

عکاسی صنعتی

موشن گرافیک

فیلم صنعتی 

انواع تبلیغات

تبلیغات موثر محصولات و خدمات شما را گسترش می دهد ، مشتری را جذب می کند و باعث فروش می شود. این که آیا شما سعی در ترغیب مشتریان جدید برای خرید یک محصول موجود یا راه اندازی یک سرویس جدید دارید ، گزینه های بسیاری برای انتخاب وجود دارد.

مناسب ترین گزینه تبلیغاتی برای مشاغل شما به مخاطب هدف شما و اینکه مقرون به صرفه ترین راه برای دستیابی به بیشترین تعداد ممکن مخاطب،بستگی دارد. گزینه تبلیغاتی انتخاب شده همچنین باید منعکس کننده محیط مناسب برای محصول یا خدمات شما باشد. به عنوان مثال ، اگر می دانید که مخاطب هدف شما مجله خاصی را دنبال می کند ، باید در آن تبلیغ کنید.

لیست زیر مقدمه ای برای تاکتیک های تبلیغاتی است که می توانید از آنها استفاده کنید. به یاد داشته باشید ، همیشه می توانید در تبلیغات خود خلاق و نوآور باشید.

تبلیغات

روزنامه

تبلیغات روزنامه می تواند تجارت شما را به طیف گسترده ای از مشتریان نشان دهد. آگهی های نمایش در سراسر مقاله قرار می گیرند ، در حالی که لیست های طبقه بندی شده زیرِ عنوان موضوع در یک بخش خاص قرار دارند.

ممکن است ترکیبی از تبلیغات در روزنامه دولت / کلانشهر و مقاله محلی شما بهترین نتیجه را دهد.

مجله

تبلیغات در یک مجله تخصصی می تواند به سرعت و به راحتی به بازار هدف شما برسد. خوانندگان (مشتریان بالقوه شما) تمایل دارند مجله ها را در اوقات فراغت خود بخوانند و مدت بیشتری آنها را نگه دارند ، و بنابراین تبلیغات شما چندین فرصت برای جلب توجه دارد. مجلات به طور کلی خدمات برای مصرف کنندگان (توسط گروه های ذی نفع به عنوان مثال زنان) و تجارت (صنعت یا نوع تجارت به عنوان مثال مهمان نوازی) هستند.
اگر محصولات شما برای دیده شدن به رنگ بندی نیاز دارند ، تبلیغ در یک مجله می تواند ایده خوبی باشد. گرچه آنها معمولاً گران تر از تبلیغات روزنامه هستند.
مجلات معمولاً فقط در یک منطقه کوچک مانند یک شهر خاص ارائه نمیشوند. اگر بازار هدف شما تنها درصد کمی از مردم است ، ممکن است این نوع تبلیغات مقرون به صرفه نباشد.

رادیو

تبلیغات در رادیو راهی عالی برای دستیابی به مخاطب هدف شماست. اگر بازار هدف شما به یک ایستگاه خاص گوش می دهد ، پس تبلیغات منظم می تواند مشتریان جدیدی را جذب کند.
با این حال ، صدا محدودیت های خود را دارد. گاه تأثیر تبلیغات رادیویی از بین می رود. بهترین راه برای غلبه بر این محدودیت،تکرار پیام خود به طور منظم است ، که هزینه های شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. اگر نتوانید به طور مرتب تبلیغات خود را پخش کنید ، ممکن است به این نتیجه برسید که تبلیغات رادیویی نتایج خوبی به همراه نمی آورد.

تلویزیون

تلویزیون دسترسی گسترده ای دارد و یک راه تبلیغات ایده آل است. تبلیغات تلویزیونی از مزیت دید ، صدا ، حرکت و رنگ برای ترغیب مشتری برای خرید از شما برخوردار است. در صورت نیاز به اثبات چگونگی عملکرد محصول یا خدمات شما بسیار مفید هستند.

تولید تبلیغات تلویزیونی و سپس خرید اسلات تبلیغاتی به طور کلی گران است. تبلیغات در واحدها فروخته می شود (مثلاً ۲۰ ، ۳۰ ، ۶۰ ثانیه) و هزینه ها با توجه به موارد زیر تعیین می شود:

  • مدت زمان
  • برنامه تلویزیونی
  • مترو باشد یا منطقه ای
  • و اینکه آیا می خواهید موقعیت های مختلفی را در شبکه های مختلف خریداری کنید.

دایرکتوری ها

دایرکتوری ها مشاغل را با نام یا دسته بندی (به عنوان مثال فهرستهای تلفن Yellow Pages) فهرست می کنند. مشتریانی که به دایرکتوری ها مراجعه می کنند غالباً ذهن خود را برای خرید انتخاب کرده اند – آنها فقط باید تصمیم بگیرند که از چه کسی بخرند.
مهمترین مزیت دایرکتوری های آنلاین نسبت به دایرکتوری های چاپی این است که به راحتی می توانید نام تجاری ، آدرس یا شماره تلفن خود را تغییر دهید. همچنین می توانید خدمات یا اطلاعات جدیدی در مورد شغل خود اضافه کنید.
اگر بازار هدف شما از دایرکتوری های چاپی و آنلاین استفاده می کند ، ممکن است تبلیغ در هر دو مورد مفید باشد ، اگرچه در فهرست های چاپی کمتر استفاده می شود.

تبلیغات در فضای باز

برای تبلیغات در فضای باز روش های بسیاری وجود دارد. بیلبورد های تبلیغاتی در ورزشگاه ها یا خیابان می تواند ایده خوبی باشد. تبلیغات ترانزیت می تواند پوسترهایی در اتوبوس ، تاکسی و دوچرخه باشد. تابلوهای تبلیغاتی بزرگ می توانند پیام شما را با تأثیر زیادی به مخاطب برسانند. اگر همین مشتریان هر روز هنگام سفر به محل کار ، بیلبورد شما را ببینند ، به احتمال زیاد شما اولین شغلی هستید که می خواهند هنگام خرید یک محصول ، به آنها فکر کنند.
حتی بزرگترین بیلبوردها معمولاً حاوی اطلاعات محدودی هستند. در غیر این صورت ، خواندن آنها دشوار است. مواردی از جمله آدرس وب سایت شما ، پیگیری و کسب اطلاعات بیشتر در مورد شغل شما را برای مشتریان آسان می کند. تبلیغات در فضای باز می تواند به خصوص برای بیلبورد های بزرگ، بسیار گران باشد.

کاتالوگ و بروشور

کاتالوگ ها و بروشورها را نیز می توانید در منطقه مورد نظر خود توزیع کنید. همراه داشتن بروشور خود راهی عالی برای ارائه اطلاعات بیشتر در مورد محصولات و خدمات شما به مشتری علاقه مند است.

آنلاین

حضور در اینترنت می تواند روشی مقرون به صرفه برای جذب مشتری جدید باشد. شما می توانید با هزینه کم به مخاطبان جهانی برسید. بسیاری از مشتریان قبل از اینکه تصمیم بگیرند از چه کسی خرید کنند ، مشاغل آنلاین را بررسی می کنند.
یک وب سایت با طراحی مناسب می تواند مشتریان را برای خرید از شما ترغیب کند. چندین روش وجود دارد که می توانید از طریق تبلیغات پولی یا ارتقاء سئو سایت ، تجارت خود را بصورت آنلاین تبلیغ کنید.
راه های دیگر برای تبلیغ آنلاین شغل خود شامل تبلیغ محصولات یا خدمات خود در سایت های رسانه های اجتماعی ، وبلاگ ها و موتورهای جستجو و سایر وب سایت هایی است که مخاطبان هدف شما از آن بازدید می کنند. 

 

اشتراک مطلب